Om de shopper te blijven interesseren, moeten in fysieke retail alle zeilen worden bijgezet. Reden voor bekende merken om minder belang te hechten aan multibrand verkooppunten, maar meer te investeren in Mono Brandstores. Door uitgekiende concepten in volledig onder controle zijnde winkels te introduceren en te werken met een concept agenda voor uitbreiding of vervanging van een concept, hebben Brands meer grip op de interactie met de consument.
Naast Mono Brandstores wordt er meer geïnvesteerd in conceptmatige pop-up stores, op bijzondere locaties of bij retailers waar op de winkelvloer ruimte is om een kleine, eigen merkomgeving neer te zetten. Ook de inzet van mobiele retailtrucks komt meer in beeld. Mono Brandstores worden ingericht volgens de wetten en regels van het uitgedachte concept, meestal met flagship stores in de grote steden. Deze winkels halen het maximale uit het bieden van een specifieke winkelbeleving aan de klant. Ook de samensmelting met een stukje horeca is niet meer weg te denken. Wie het hart van de shopper wil stelen, zal moeten beseffen dat tijdens de lunchtijd de liefde ook dan door de maag gaat.
Het is interessant om te zien hoe snel er geschakeld is de laatste jaren van oude businessmodellen naar niet-traditionele manieren van verkoop. Wie het spel goed speelt en de grens tussen online- en offline aanwezigheid laat vervagen, kan rekenen op interesse van de consument. Selfie points, gratis wifi, een kop koffie met een muffin… of je nu lingerie koopt, een nieuwe jeans past of aan het kijken bent voor een nieuwe smartphone, de shopper moet zich thuis voelen en tijd willen besteden tussen de artikelen van het merk waar hij of zij fan van is.
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.