Visuele communicatie

Groot, groter, grootst: printwerk op maxi formaat. (Archieffoto van de editie 2017)

01:55
11-03-2019

Als visuele communicatie zich onder één dak bevindt

Wie op de hoogte wil blijven van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de grafische en sign industrie en visuele communicatie, kan van 26 tot en met 28 maart zijn of haar hart weer ophalen. De Evenementenhal Gorinchem zal zijn deuren openen om de bezoekers aan Sign & Print Expo te ontvangen.

“Het is als je het goed bekijkt al weer de 15e keer dat professionals in de grafische industrie en visuele communicatie elkaar op deze schaal gaan ontmoeten”, vertelt Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Event Manager bij Easyfairs. “Voortgekomen uit de Grafische Vakbeurs en de vakbeurs Sign heeft Evenementenhal  in 2017 besloten om er een gecombineerd event van te maken.”


Jij kunt de vernieuwde Sign & Print Expo bezoeken met inStore & Livecomm.

Gratis kaarten kun je hier bestellen met de volgende registratiecode: 71943011.

We zien jullie graag terug op Bezoek Sign & Print Expo 2019!


Completer dan ooit met een maximaal bereik
Van den Nieuwenhuizen schetst de achtergrond van Sign & Print Expo: “Sinds we er een gecombineerd event van hebben gemaakt, zit er bij Easyfairs Evenementenhal een toegewijd team op, dat zich ten doel heeft gesteld om naast het verbinden van bedrijven in deze sectoren, ook het hart van de creatieveling te winnen. We willen meer secundaire doelgroepen bereiken, zoals merken, brand designers, dtp’ers en creatives. Met de vernieuwing die we doorvoeren hebben we de diverse disciplines tot één integraal evenement weten te maken. De experiences die we bieden zijn breder dan ooit, met onder andere een theater waar bezoekers gedurende drie dagen kennis sessies kunnen bijwonen.”

Visuele communicatie

De experiences die geboden worden zijn breder dan ooit. (Archieffoto van de editie 2017)

Het theater zal het podium zijn voor duurzaamheid, innovatie, automatisering en creatief inspireren. “Juist het bieden van deze ervaringen en het inspireren van de aanwezigen zijn heel belangrijke aspecten. We laten graag ‘de andere kant’ van dingen zien, we willen inzichten verschaffen waarmee men ook daadwerkelijk aan de slag kan. Kijken we naar de exposanten, dan kunnen we stellen dat we in goed contact staan met de bedrijven die steeds terugkomen. De uitdaging ligt voor ons vooral in het bereiken van de Challengers, ook wel startups. We zijn voortdurend aan het zoeken naar verborgen parels die we graag deelgenoot maken van het event.”

Visuele communicatie

Op de beursvloer maken professionals in de grafische industrie en visuele communicatie verbinding met elkaar. (Archieffoto van de editie 2017)


Krachtige samenwerking
en volop kansen
De aantrekkingskracht van het event is groot, dankzij mooie samenwerkingsverbanden en de kansen die Sign & Print Expo biedt aan zowel bedrijfsleven als mensen die op carrière pad zijn. Van den Nieuwenhuizen licht toe: “Naast het Kennistheater kan men de Innovation Gallery bezoeken, waar in één oogopslag een overzicht verkregen wordt van alle noviteiten. Er is een ‘Voelwand’ van materialen, in samenwerking met MaterialDistrict. Allemaal materialen waarop geprint kan worden! Het Carrièreplein laat doorgroeimogelijkheden zien in de sector en is vooral bedoeld om de jeugd enthousiast te maken voor de beroepen in de verschillende disciplines. Omdat het thema van deze editie ‘Streetart’ is, zullen veel exposanten streetart in hun stand verwerkt hebben. Graffiti Network heeft de beurs visual ontwikkeld en er zullen live demonstraties van streetart zijn. Bezoekers kunnen genieten van een 3D kunstwerk dat deels op de grond en deels op de muur aanwezig is. Er zal een fotopunt zijn. Wanneer men daar gaat staan voor een foto, dan gaat men op in de visual.”

Tekst: Jan Mol
Beeld: Easyfairs

instore-livecomm.nl partners

ComhanISE 2019