Platform over beurzen, retail & online business
Events

Altijd een merkomgeving voor de klant

Concept-stand

1 maart 2017 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Voor Wit Design, interieurarchitectenbureau gespecialiseerd in Brand Communication, is Euroshop geen onbekend terrein. Zelf heeft men er meerdere edities opzitten en het werk biedt klanten uit heel Europa een sprankelende merkomgeving op de beursvloer. Toch is er wel sprake van een kleine vuurdoop.

Bas de Wit staat voor het eerst in de hoedanigheid van directeur – eigenaar in ‘zijn’ stand. We bezochten het monumentale pand van Wit Design in het pittoreske Ulvenhout voor een gesprek. “Ik heb vorig jaar het stokje overgenomen van mijn vader Hans”, begint Bas de Wit. “Natuurlijk is dat niet van het ene op het andere moment gegaan en werk ik al lang in de zaak, maar nu is het definitief mijn eigen bedrijf.” De core business van het bedrijf is het ontwerpen van beursstands, interieurs en het vormgeven van events. Wat kunnen we bij dat laatste verwachten? Bas: “We creëren waar gewenst voor onze klanten een merkomgeving. Of dat nu is voor een product launch, een gesponsord sportevenement of een bedrijfsevenement. Klanten als TomTom, Nuon en Volvo maken gebruik van onze dienstverlening op dit vlak. We zijn echte conceptdenkers.”

Ruimtelijke vertaling
Bas: “We zijn een ontwerp- en projectmanagementbureau. Het bouwen zelf en het installeren van alle benodigdheden besteden we uit. Omdat we met diverse partijen samenwerken, kunnen we altijd kiezen voor een samenwerking die het beste bij het ontwerp en dus de klant past. We zijn flexibel en kunnen innovatief met toe te passen materialen omgaan, omdat er geen voorraad ligt bij ons, die ingezet moet worden.”

Een klant die een willekeurige offerte vraagt en daarna één ontwerp voorgelegd krijgt, zul je bij Wit Design niet snel vinden. “In het voortraject geven we de klant al meteen ruimte om mee te denken en maken we hen duidelijk dat we samen het project aanvliegen. Meerdere schetsen worden er gemaakt, als kapstok om het traject aan te hangen. De betrokkenheid van onze klant bij het proces is van onschatbaar belang.”

“Een goede stand heeft niet alleen een goede ontwerper nodig, maar ook een goede opdrachtgever. De liefde moet van twee kanten komen, omdat we een intensief creatief proces aangaan samen”, zo vervolgt Bas. “Voor alle partijen moet er tevens een duidelijke fun factor aanwezig zijn. Geld verdienen is prima, maar het werk moet leuk blijven en alle partijen positieve energie brengen. We zien opdrachten als teamwerk en dat houdt in dat we samen met de klant feest vieren als de stand opgeleverd is. Iedereen mag er trots op zijn.”

Blikvanger
“Mooi hè…? Geometrische vormen, afgeleid van ons logo. De lijn in ons logo staat voor de customer journey, begint bij het ontwerp en eindigt bij de oplevering van het werk. Het is de climax”, vertelt Bas met trots als hij ons het standontwerp toont. “Reken maar dat we vanaf grote afstand al opvallen. Onze plaats op de beurs ligt in het zicht van de ingang van onze hal. De hoofdkleur van de stand is fluoriscerend rood. Dat knalt er van verre vanaf!”

We vragen Bas wat hij verwacht van Euroshop dit jaar. “Laat ons daar partijen vinden die op zoek zijn naar een ontwerpbureau dat gaat voor kwaliteit en inhoud. Als ik naar huis kan gaan met de gegevens van vijf serieus geïnteresseerde bedrijven, dan ben ik blij”, aldus Bas.

Wit Design

Tekst en beeld: Jan Mol

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details