Met de bestelzuil kunnen klanten die de ANWB-winkel bezoeken, alle producten van de ANWB opzoeken, bestellen, direct betalen én het product gratis thuis laten bezorgen. Dus als een product in de winkel niet op voorraad is kan deze toch besteld worden via de bestelzuil. Zo wordt de omnichannel strategie van de ANWB versterkt en kunnen verkoopmedewerkers het nee-verkopen terugdringen.
Voor de ontwikkeling en implementatie van de bestelzuil is de ANWB de samenwerking aangegaan met Prestop uit Son en Breugel. Belangrijke wens van de ANWB was dat alles door één partij werd gedaan: hardware, koppeling pinautomaat, inrichting en het beheer. Prestop ontwikkelde, produceerde en installeerde uiteindelijk deze iconische bestelzuilen in de 85 ANWB-winkels.
Resultaten ANWB Bestelzuil boven verwachting
Robin de Bruijn van de afdeling Formulemanagement bij ANWB vertelt: “De bestelzuilen bieden onze leden de mogelijkheid om, vanuit de vertrouwde winkelomgeving, kennis te maken met ons uitgebreide online aanbod. De bestelzuilen zijn van een enorme toegevoegde waarde voor onze omnichannel retailformule. De mooie resultaten sinds de introductie van de bestelzuilen zijn boven verwachting!”
Inmiddels zijn de eerste omzetcijfers bekend en die liegen er niet om:
• 69% Meer webbestellingen vanuit de winkels
• 15% Het gemiddelde bonbedrag per webbestelling vanuit de winkel is met 15% gestegen
• 95% Omzetstijging van de webbestellingen vanuit de winkels
• 3,5% Het omzetaandeel webbestellingen vanuit de winkel is gestegen van 1,7% naar 3,5%
• 4,2% Het omzetaandeel webbestellingen vanuit de winkel (YTD) is zelfs 4,2% (Q1 2018)
De ANWB spreekt lovend over de samenwerking met Prestop. Naast de uitstraling van de bestelzuil, die helemaal in de ANWB-stijl is ontworpen, heeft de weldoordachte combinatie van hardware en software ervoor gezorgd dat de doelstellingen van de ANWB zelfs overtroffen zijn.
Beeld: Prestop
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.