Reimarkt
01:45
14-03-2019

Architectenbureau KAW’s winkelketen voor verduurzamen woonhuis breidt verder uit

Reimarkt nu landelijk dekkend met nieuwe site

Reimarkt, een winkelketen met inmiddels vijf vestigingen waar VVE’s, woningeigenaren en -huurders duurzaam wonen kunnen kopen met als doel energiebesparing en verduurzaming van de woningmarkt, heeft sinds kort een nieuwe website waarmee de keten in één keer landelijk dekkend is geworden.In slechts drie simpele stappen kunnen woningeigenaren via het online platform aan de slag met zonnepanelen, dak- en muurisolatie, dubbel glas en nog veel meer. De verschillende producten kunnen gecombineerd worden in slimme pakketten. Klanten zien direct wat het product kost en ook wat het oplevert. 

Reimarkt is een initiatief van architecten- en KAW, dat zich met haar architecten, onderzoekers en adviseurs inzet voor stedelijke, ruimtelijke en sociale vernieuwing, en al maar dan 40 jaar duurzaam opereert.KAW bedacht Reimarkt omdat de huidige initiatieven die de verduurzaming van de woningmarkt moeten versnellen, niet aanslaan bij het grote publiek. Reimarkt kwam tot stand in samenwerking met KUUB, een onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk, die toekomstige bewoners helpt een kwalitatief droomhuis te bouwen voor een eerlijke prijs.

Reimarkt

Reimarkt biedt met de nieuwe site en de winkels in Groningen, Den Bosch, Enschede, Zoetermeer en Hoogeveen een uitgebreide productlijn aan, die ontwikkeld werd vanuit principes als klantwaarde en woongenot. Duurzaam wonen als het kopen van een nieuw paar schoenen: je ziet wat je krijgt, kunt alternatieven vergelijken en de prijs staat er op.Voor iedere woning liggen er kant-en-klare oplossingen in het schap, van warmtepompen en Nul-op-de-meter woningen tot het eerdergenoemde dubbel glas, isolatie en zonnepanelen. Reimarkt wil haar klanten uitdagen met een aanbod op maat dat men niet had verwacht, maar altijd al wilde hebben.

Dat de verduurzaming van de woningmarkt nog niet erg aanslaat bij het grote publiek komt volgens KAW omdat de mogelijke besparing en de voordelen niet duidelijk zijn, er geen overzichtelijk en integraal aanbod is en de financiering onhelder is. Reimarkt maakt dit proces transparant, aantrekkelijk en makkelijk. Volgens Reimar von Meding, directeur KAW, is debouwkolom van oudsher het tegendeel van klantbewust. ‘De bouw verkoopt wat ze maakt in plaats van wat relevant is voor de gebruiker. Om daar uit te komen, hebben wij Reimarkt werkelijk langs retail-principes en dus klantbewust ontwikkeld.Met dit initiatief wordt voorkomen dat energiebesparing alleen een optie is voor de elite. Voor een grote groep Nederlanders met een laag inkomen zijn de energielasten steeds lastiger te dragen. Maar juist in arme wijken met slecht geïsoleerde, naoorlogse woningen, waar verduurzaming het hardst nodig is en waar soms zelfs sprake is van een vicieuze cirkel van energie-armoede, kan energiebesparing op weinig interesse rekenen. Met een Reimarkt maak je woningverduurzaming voor iedereen bereikbaar. Reimarkt brengt duurzaam wonen bij de bewoners. We creëren renovatiekoorts in de stad door op verschillende plekken ín de wijken aanwezig te zijn met een tijdelijke Pop-Up Store: een gerenoveerde voorbeeldwoning waar mensen de resultaten kunnen zien en voelen.’

Reimarkt draait uitstekend en kent een gemiddelde groei van 40 procent. Inmiddels zijn circa 3000 woningen verduurzaamd met gemiddeld drie maatregelen. Dit bespaart per bewoner maandelijks tussen de 35 en 50 euro, en – ook belangrijk – tussen de 120 en 150 kilogram CO2. Zie voor meer info ook http://reimarkt.nl en https://www.kaw.nl.

Reimarkt

instore-livecomm.nl partners

LEDwallDuurzame stands