Fespa 2019
02:22
16-04-2019

Canon stimuleert groei bij specialisten in signage en graphic arts tijdens FESPA 2019

Tijdens FESPA 2019 (München, Duitsland, 14-17 mei 2019, stand B5-E30) helpt Canon producenten van signage en graphic arts om nieuwe groeimogelijkheden te benutten. Op deze internationale vakbeurs demonstreert zij hoe een verbeterde operationele efficiëntie en toepassingen met hogere marges nieuwe verdienmodellen ondersteunen en toegang tot nieuwe markten mogelijk maken. Canon inspireert bezoekers met grootformaat printoplossingen en geautomatiseerde workflows, zoals de Océ Arizona flatbed-serie en de Océ Colorado printer met Canon UVgel-printtechnologie.

Bezoekers kunnen tijdens FESPA 2019 kennismaken met de nieuwe Océ Arizona 1300-serie. Canon toont hoe deze technologie het mogelijk maakt een nog bredere reeks van toepassingen te produceren op of flexibele media. De nieuwe printer wordt gedemonstreerd in combinatie met Océ Arizona Xpert. Dit is een softwareoplossing die complexe printopdrachten vereenvoudigt en automatiseert, waardoor onder meer dubbelzijdige printtoepassingen in meerdere lagen mogelijk zijn.

Bezoekers kunnen ook verschillende textuurapplicaties zien die live worden geprint met Océ Touchstone. Deze printer maakt het voor flatbed-gebruikers mogelijk op een betrouwbare en kosteneffectieve manier hoogwaardige toepassingen te leveren. Zij kunnen demonstraties bijwonen van het printen van textuurvlakken, reliëfprint, metallic accenten en een verhoogde belettering.

Fespa 2019

Bezoekers kunnen ook kennismaken met de Océ Arizona 6170 met High Flow Vacuüm (HFV). Deze technologie houdt op het printerbed complexe en poreuze materialen, zoals golfkarton en multiplex, op hun plaats. Hierdoor is minder vaak tussenkomst van operators nodig en zijn een nauwkeurige kleurregistratie en prints met een superieure kwaliteit gegarandeerd. Efficiënt printen op harde media stelt klanten in staat hun aanbod te verbreden naar verpakkingen, industriële toepassingen en woondecoratie. De Océ Arizona 6170 met HFV zal op FESPA 2019 zowel POS-displays als gevouwen karton printen. Met complete end-to-end oplossingen, waaronder Océ ProCut, kunnen bezoekers daarnaast met eigen ogen zien wat de strategische stappen zijn die Canon zal zetten op het gebied van automatisering.

Voor bezoekers die overwegen te investeren in roll-to-roll technologieën is de demonstratie van deOcé Colorado 1640 met Canon’s UVgel-printtechnologie zeer interessant. Tijdens FESPA 2019 wordt deze printer getoond in een geautomatiseerde print- en snijworkflow met een inline-oplossing van Canon-partner Fotoba. De direct droge prints worden zonder handmatige tussenkomst ingevoerd in de snijmachine, zodat een stapel gesneden prints direct gereed is voor verzending. Na de demonstratie van deze technologie in 2018 heeft Canon intensief samengewerkt met zowel Fotoba als klanten om het product te optimaliseren voor hoge productievolumes, waardoor het vanaf de eerste dag van FESPA 2019 commercieel beschikbaar is.

Op de Canon-stand produceert de imagePROGRAF PRO-2000 – een 24”grootformaatprinter – fine art en fotoprints, maar ook waterbestendige outdoor-toepassingen, zoals banners. Dit stelt klanten in staat hun productportfolio uit te breiden en prints aan te bieden die tot zes maanden natte weersomstandigheden kunnen weerstaan en inzetbaar zijn voor kortstondige, seizoensgebonden campagnes.

Elk uur staan live demo’s op het programma van Canon-oplossingen, waarbij bezoekers getuige kunnen zijn van de productiviteitswinst en de toepassingsmogelijkheden van het portfolio. Canon-experts op het gebied van workflows en toepassingen zijn aanwezig om klanten te tonen hoe zij hun efficiëntie kunnen verbeteren en hun aanbod kunnen uitbreiden met nieuwe producten en innovatieve verdienmodellen.

Stimuleren van nieuwe mogelijkheden

Tijdens FESPA 2019 toont Canon een reeks grootformaat-toepassingen die de emotionele kracht van print illustreren. Met deze toepassingen maakt zij daarnaast duidelijk hoe print een aanvullend kanaal voor online communicatie kan zijn, zodat de consument een consistente merkbeleving ervaart. Bezoekers maken kennis met een complete promotionele campagne voor ‘Speed’: een salontafelboek met lifestyle-foto’s die zijn vastgelegd door Horst A. Friedrichs en digitaal geproduceerd op de Océ ProStream 1000 continuous feed inkjet-productieprinter.

Een simulatie van een boekwinkel laat een gevarieerd spectrum zien van promotionele graphics en decoratieve winkelelementen die de emotionele betrokkenheid van de consument bij het product optimaliseren. Tot de toepassingen rondom de ‘Speed’-campagne behoren promotionele en decoratieve posters en foto- en fine art-prints op metaal, canvas, hout plus raam- en vloerdecoratie en POS-displays. Bij elkaar laten ze zien hoe bedrijven grootformaat prints kunnen gebruiken om een band met consumenten te verkrijgen, de retentie te verbeteren en de respons te verhogen.

“Tijdens FESPA 2019 tonen we bezoekers hoe Canon niet alleen grafisch ondernemers ondersteunt, maar ook hun klanten. Onze grootformaat roll-to-roll, flatbed- en workflowoplossingen helpen printbedrijven een operationele perfectie te bereiken die hen in staat stelt een consistente kwaliteit te leveren en nieuwe groeimogelijkheden te benutten, ” vertelt Wouter Derichs, Sales & Marketing Director voor Display Graphics Systems van Canon Europe.

Lees meer over: Canon , FESPA 2019 , Printoplossingen

instore-livecomm.nl partners

Beurzen MonitorTape art installation by artist Darel Carey