Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Column | Daan Denissen

instorelivecomm-1

16 april 2019 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

The best of both worlds

Als kind van de pre-web 2.0 generatie kan ik me nog herinneren hoe we ooit offline leefden. Toen de lucht nog niet vervuild was met wifi en je een strikt vastgestelde tijd op msn mocht, omdat de lijn niet bezet kon zijn als je vader een telefoontje verwachtte. Dit was een aantal jaar voor ik mijn eerste mobieltje – die je kreeg bij het openen van een spaarrekening bij een niet nader te noemen bank – van mijn oudere zus overnam. Niets refurbished. Gewoon tweedehands en zo geel als een banaan.

Tijdens mijn tienerjaren en de jaren die daarop volgden was het digitaal wat de klok sloeg. Inmiddels is het een cliché om te zeggen dat de digitale wereld steeds meer onderdeel is geworden van onze fysieke wereld. Voor de huidige generatie tieners lijkt het omgekeerde zelfs meer waar. Zoals de aboriginals de droomwereld zagen als de enige echte realiteit, lijken zij soms meer aanwezig in de digitale dan in de fysieke wereld.

Toch voelen steeds meer mensen in dit digitale tijdperk de behoefte weer contact te maken in real life. Daar waar je geen bril tegen blauw licht hoeft te dragen.
Het excuus geen bereik te hebben boven aan de piste lijkt haast een unique selling point van de skivakantie te zijn geworden. ‘Offline’ als een nieuw soort luxe. Eventjes lekker ‘off the grid’ om vervolgens onder aan de berg in full HD de Après Ski Gemütlichkeit te live streamen naar de hyperrealiteit, want een ervaring is pas echt waardevol als je hem deelt.

Het vertrouwen in sociale platvormen van digitale monopolisten als Facebook en Google neemt af. We staren ons steeds minder blind op dubieuze zichtbaarheidsmetingen uitgedrukt in likes en views. Daar waar juist de meetbaarheid ons naar digitaal dreef, zijn er steeds meer ontwikkelingen die dit in de fysieke ruimte ook mogelijk maken.

In de zoektocht van de marketeer naar een meer betekenisvolle connectie van het merk met de doelgroep, in een landschap van beeldschermen, komt de focus meer en meer op ‘live’ in combinatie met digitale componenten te liggen. Een fysieke omgeving waar volgers een gezicht krijgen en meerdere zintuigen kunnen worden geprikkeld in een setting die aansluit bij de hedendaagse belevingswereld. Eén die als vanzelfsprekend zou moeten bestaan uit een mix van realiteiten.

The best of both worlds.

Daan Denissen | Founder & owner wunderbar.live

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details