Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Column | Egon van de Kamp

Leven in de tevreden tijd Tevredenheid, is dat eigenlijk een plus of een min? Hoewel het woord uitermate ambitieloos klinkt, is het wel een heerlijk gevoel en een mooie staat van zijn. Onlangs vertelde een vriend me dat hij simpelweg had terug gekeken op alle mooie ervaringen, de dingen die hij goed had gedaan, de […]

columnlivecomm-kopieren

23 januari 2019 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Leven in de tevreden tijd

Tevredenheid, is dat eigenlijk een plus of een min? Hoewel het woord uitermate ambitieloos klinkt, is het wel een heerlijk gevoel en een mooie staat van zijn. Onlangs vertelde een vriend me dat hij simpelweg had terug gekeken op alle mooie ervaringen, de dingen die hij goed had gedaan, de momenten waarop het genoeg was. Hij was gestopt met het aanvullen van zijn bucketlist en was, tenminste voor even, tevreden. Did it, been there, got the t-shirt. Man, wat een rust geeft dat.

Niet dat ambitie per definitie verkeerd is, maar breng het eens voor jezelf in balans. Je kunt ook tevreden zijn met het proces van groei. Het hoeft er niet perse al te zijn. Minder jagen naar meer, maar meer genieten van beter. Nee, dat past niet bij de filosofie van de Black Fridays, zakken vol nutteloze sinterklaascadeaus en drie dagen kerstdiners. Maar het zou ons goed doen. Neem tevredenheid op in je grondhouding en in de evaluatie van je projecten, gebaseerd op de feedback van je opdrachtgevers uiteraard. En feed forward als stimulans om tevreden te blijven, volgens aangepaste waarden en hernieuwde kpi’s. Lekker toch?

De pareltjes komen tot stand wanneer je nog iets toevoegt aan je grondhouding. En dat lukt beter en makkelijker als je al de nodige ervaring hebt met elkaar of met een bepaald project. Als je tevreden bent gestart met het nieuwe project. Want natuurlijk willen we blijven ontwikkelen. Die wens blijft. Waarom zou je een volgende keer bovendien weer dezelfde fouten maken? Hoe kunnen we het met de ervaringen van gisteren beter, mooier, sneller, eenvoudiger, of impactvoller maken? 

Hoe creëer je Verwachting plus 1? Hoe zorg je ervoor dat iedereen blijft winnen? En hoe zorg je ervoor dat LIVE communicatie niet EVIL wordt en zich tegen je keert.

De basis hiervan zijn verwachtingsmanagement, heldere afspraken en compleet inzicht in de klantreis en beleving. Om deze reden heb ik de Customer Journey van onze opdrachtgevers volledig in kaart gebracht. Deze was een eye opener en een echte aanrader voor iedereen die projecten evalueert. Met elkaar hebben we hier vervolgens de Customer Experience aangehangen. En weet je wat? Op elk onderdeel zijn verbeteringen mogelijk. Maar dat betekent niet dat het niet voldoende was, of zelfs goed. De extra wensen zijn dan ook meer positieve verrassingen, memorabele ervaringen die een extra dimensie aan het zaken doen gaan toevoegen. Hier ga ik de komende periode dan ook tijd en energie insteken, naast al die nieuwe projecten.

Tegen alle lezers van deze column zeg ik bedankt voor jullie tijd en feedback. Voor de prachtige verhalen en het delen van jullie ervaringen. Gilles Coulier van Instore en Livecomm bedank ik in het bijzonder voor het ‘lenen’ van dit prachtige platform de afgelopen twee jaar. Ik mocht een stuk van mezelf delen, zakelijk, maar ook privé. 

Het hielp mij en hopelijk jullie ook. En omdat delen vanuit het hart nu eenmaal het meeste bijdraagt, wil ik deze reeks columns graag afsluiten met de favoriete quote van mijn vader: een man een man, een woord een woord. Misschien niet de meest passende leus op dit moment, maar ik ben er tevreden mee.  

Egon van de Kamp | Brands & Spaces

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

louwers mediagroep
  • Z&R

    Z&R

    Platform over zon- en daglichtregulering, rolluiken, terrasoverkappingen en afsluitingen

    Naar website
  • Profiel

    Profiel

    Platform over raam-, deur-, kozijntechniek, hang- en sluitwerk, dak- en geveltechniek, veiligheid

    Naar website
  • I&L

    Instore & Livecomm

    Platform over beurzen, retail & online business

    Naar website
  • I&B

    Installatie & Bouw

    Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit

    Naar website
  • GWW

    Grond / Weg / Waterbouw

    Platform over civiele techniek & infrastructuur

    Naar website
  • B&S

    Beton & Staalbouw

    Platform over beton en staal in de bouw

    Naar website
  • Gevelbouw

    Gevelbouw

    Platform over gevels, glas & daken

    Naar website
  • badz

    Bouwen aan de Zorg

    Platform over bouw en ontwikkeling in de zorg in Vlaanderen en Nederland

    Naar website
  • mediagroeplogo

    Binnenwerk

    Platform voor de interieurbouwbranche

    Naar website
0%