Creativiteit
01:50
02-04-2019

Creativiteit, content en beleving op Sign & Print Expo 2019 leidt tot veel waardering

De vernieuwde Sign & Print Expo vond op 26, 27 en 28 maart plaats in Evenementenhal Gorinchem. Begin 2018, ruim een jaar geleden, werden de eerste stappen gezet en dit heeft geleid tot de transformatie van een gevestigde beurs naar een creatief event vol inspiratie en innovatie. Met de komst van 9.045 unieke kwalitatieve bezoekers was de 15e editie van de voorheen Grafische Vakbeurs een ongelofelijke positieve dynamische editie waar de organisatie veel energie uithaalt voor de toekomst. Van de 9.045 bezoekers staken ruim 1.200 unieke bezoekers vanuit België de grens over om met eigen ogen de vernieuwde vakbeurs te

“In een wereld vol creativiteit en innovatie waren wij voor dit prachtige event op zoek naar een vernieuwingsslag om de bezoeker te inspireren op het gebied van onderscheidende, creatieve en heldere boodschappen”, aldus Irma de Hoon, Group Event Director van organisator Easyfairs. De vernieuwde creatieve opzet werd enorm enthousiast ontvangen door zowel duizenden bezoekers als exposanten en partners van Sign & Print Expo. Irma de Hoon: “De uitdaging lag hem vooral in het neerzetten van een inspirerend event dat de focus legt op kwaliteit, creativiteit en het vinden van de dialoog. Dit is wat we voor ogen hadden en de uitwerking ervan is er een waar wij allen alleen maar van durfden te dromen”.

De goed bereikbare locatie, unieke experiences, energie van de bezoekers, inspiratiesessies van de sprekers, kennis van de exposanten en gastvrijheid van de organisatie heeft geleid tot de perfecte setting. Kunst als een boodschap, vormgegeven door het thema street art vormde de toon in Gorinchem. De vakbeurs gaf de bezoekers niet alleen een aanbod van de meest spraakmakende innovators in sign- en printoplossingen, maar ook vele experiences die ertoe leidden dat de bezoeker vele uren kon rondlopen zonder zich ook maar een minuut te vervelen.

Visitor experience centraal
Het Expo Theater bracht met sessies van gerespecteerde sprekers frisse nieuwe ideeën voor de industrie én in de Adobe meet-up room vonden er interactieve workshops plaats die betrekking hadden op de verschillende tools die Adobe beschikbaar stelt voor de creatieve industrie. Zintuigmarketing expert Annemarie Kleve gaf bij de Voelwand uitleg over de meest unieke printmogelijkheden die hedendaags in gebruik zijn. Dit is slechts een greep uit de vele experiences die dit event te bieden had. Bezoekers, maar ook exposanten reageerden dan ook enorm positief op de social media kanalen van Sign & Print Expo. Deze kanalen zullen vanaf heden de community vormen waarbij de bezoeker het gehele jaar door op de hoogte wordt gehouden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van grafimedia en visuele communicatie.

Creativiteit

Sign & Print Festival 2020
De vernieuwing bleek een gouden greep en de organisatie speelt hier creatief op in door in het tussenjaar van Sign & Print Expo een heus Sign & Print Festival te organiseren. “De succesvolle samenwerking die voorafgaand aan de beurs plaatsvond met exposanten en partners heeft ertoe geleid dat ons creatieve brein al voor het event nog meer getriggerd werd”, zegt Rowdy van den Nieuwenhuizen, Marketing Event Manager van Easyfairs. Sign & Print Festival zal volledig in het teken staan van kennisoverdracht, workshops en beleving. De toepasbaarheid van visuele communicatie, creatieve ontwikkelingen en efficiënte applicaties vormen de basis voor dit tweedaagse event. Tijdens het festival wordt de beursvloer opgedeeld in een aantal actuele thema’s, waar dagelijks kennissessies en/of workshops plaatsvinden. Save the date: 11 & 12 maart 2020.

instore-livecomm.nl partners

WorkSafe GorinchemYvonne van den Bergh