Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

De juiste klant, het juiste moment… En dán de juiste boodschap

Windo-Display-stand-op-EuroShop

16 januari 2017 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

De retailbranche verandert in recordtempo. Het ontwikkelen van de juiste marketingcampagne kost veel tijd en geld. Door de toenemende individualisering en meer specifieke wensen per gebied, regio of land is het lastig om de juiste campagne op de juiste plek te verzorgen.

Windo Display - floor/vloer banner

Daarom is het goed om komend jaar de internationale retailbeurs EuroShop te bezoeken. Een inspirerende vakbeurs om nieuwe ideeën op te doen. Ook Windo Displays is van 5 tot en met 9 maart in Düsseldorf aanwezig in hal 3 stand C34. Naast bekende in-store poster displays zoals FloorWindo® en DeskWindo® of het modulair vloersysteem PromoDek® heeft Windo Display nu ook een digitale POS oplossing ontwikkeld: CustomerConneX™. Dit is een oplossing die digitaal adverteren voor elk bedrijf tot een kinderspel maakt. Dankzij deze toepassing – die consumenten via hun mobiele telefoon kunnen gebruiken – is het mogelijk om klanten in de winkel op elk moment van de juiste boodschap te voorzien. Windo Displays is al meer dan twintig jaar specialist in het beïnvloeden van winkelgedrag. Vanaf het moment van binnenkomst tot aan de kassa. “Het is echt heel eenvoudig om met CustomerConneX™ een gerichte campagne aan te maken,” zo laat Michelle de la Motte, marketing executive weten. “De ondernemer kan dankzij deze tool de juiste klant op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken. Met speciale aanbiedingen of acties.” Hoe werkt deze vorm van mobile marketing? De klant houdt bij het bezoeken van de winkel zijn of haar telefoon tegen de NFC-chip of scant de QR-code. Vervolgens krijgt de klant direct de meest recente info of aanbieding op het telefoonscherm te zien. Een voorbeeld: Als de retailer weet dat het om drie uur begint te regenen, kan hij rond die tijd een parapluactie met 20% korting in het CustomerConneX™ Campaign Manager systeem invoeren en het product krijgt een speciale prijs.

De ondernemer kan dus veel meer gebruiken van het hier en nu. Right here, right now. Men hoeft geen geld meer uit te geven aan dure papieren acties die door het drukken en verspreiden bovendien veel tijd kosten. De la Motte: “De retailer bereikt de klant met een gerichte advertentie. Dat kan verschillen per schap, per winkel, per stad of per land. En met één druk op de knop is een juiste analyse van het gebruik zichtbaar. Verandert de situatie of verloopt een actie niet succesvol dan is aanpassen direct mogelijk.”

Windo Display QR-codes scannen

Windo Displays zal tijdens de komende editie van Euroshop deze nieuwe technologie uitgebreid demonstreren. “We kunnen de voordelen direct laten zien door in te spelen op situaties tijdens de beurs. Maak een kleine aanpassing in je campagne en deze is via de NFC chip of QR-code meteen zichtbaar.” Windo Displays was ook bij eerdere edities van EuroShop aanwezig en kent de voordelen van deze gigantische vakbeurs. “De organisatie is goed, eigenlijk verloopt alles altijd naar wens. In het verleden presenteerden we hier onder andere PromoDek® met veel succes, ons flexibele modulaire vloersysteem. Een origineel product voor een expositie, productlancering of inderdaad voor een beurs als EuroShop. Voor ons is deze beurs telkens weer een perfecte gelegenheid om onze producten en diensten aan de wereld te laten zien.”

Tekst: Rob Buchholz   Beeld: Windo Displays

 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details