01:41
13-07-2018

De klant zelf is de mooiste bron van inspiratie

Met zo’n 13 vestigingen in Europa staat JMT letterlijk ‘goed op de kaart’. De verhuurder van oplossingen op het gebied van meubilair en vloerbedekking voor beurzen, evenementen en congressen werkt ten tijde van dit schrijven weer aan een nieuwe product en budgetguide, waaraan maar liefst 120 nieuwe artikelen zijn toegevoegd.

Het samenstellen van een aansprekende collectie is geen sinecure, zeker niet als we kijken naar het internationale karakter van de onderneming. Wij waren benieuwd waar men bij JMT de inspiratie vandaan haalt en hoe men komt tot een keuze in aanbod. Jean-Pierre Brouwers, managing director JMT Nederland te Dinteloord, licht een tipje van de sluier op.

Kijken naar design, materiaal en logistieke eigenschappen
“Om met de deur in huis te vallen: onze klanten zijn onze mooiste bron van inspiratie. Dankzij het feit dat we loyale klanten hebben, die we eigenlijk meer als partners zien, weten we wat er leeft en speelt bij hen. We kunnen daarom anticiperen op hun wensen, zodat we niet alleen adviserend optreden bij een specifieke vraag, maar ook op basis van de kennis die we hebben van de klant, inspirerende noviteiten kunnen voorleggen”, opent Brouwers het gesprek.


Salone del Mobile. Zwart staal is een trend.

“De tweede bron van inspiratie wordt gevormd door onze leveranciers. Daarbij is het uiterlijk van hun producten niet allesbepalend, we kijken ook naar de kwaliteit van het materiaal. Daarna wordt de vraag gesteld of we het makkelijk kunnen vervoeren en hoeveel ruimte neemt het in beslag neemt. Verpakkings- en transportkosten zijn medebepalend voor de afschrijvingstermijn en de verhuurprijs.”

Eigen research and development
Wanneer een klant een wens heeft geuit die niet ingevuld kan worden met reeds bestaande materialen, dan gaat men bij JMT zelf aan de slag: “Eens in de zoveel tijd komt dat voor. Dan ontwikkelen we producten in eigen beheer, als we daarmee aan de vraag van de klant kunnen voldoen”, schetst Brouwers.


Inspiratie volop op Salone del Mobile.

“Onze derde bron van inspiratie zijn de beurzen. Zo waren wij met een Nederlands en Duits JMT-team te vinden op Salone del Mobile in Milaan, waarbij we per team echt op een missie waren en elkaar ‘s avonds informeerden over bijzonderheden. Vaak adviseren we de klant al rechtstreeks vanaf de beursvloer. Het is puur Fingerspitzengefühl.”

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is de nieuwe weg
De klanten van JMT uiten steeds meer de wens om mee te denken op het vlak van duurzaamheid. Brouwers zegt tot besluit: “Klanten vragen al om compleet recyclebare stands, zowel qua stand als interieur. Wij denken dan even andersom en doen een voorstel voor een interieur waarin al zoveel mogelijk producten opgenomen zijn, die van gerecycled materiaal gemaakt worden. We hebben nauwe banden met Plastic Whale, waar de nadruk ligt op het vervaardigen van producten die gemaakt worden met gerecycled kunststof, gewonnen uit de Plastic Soup die in de oceanen en binnenwateren drijft. We hebben een van plastic afval gemaakte stoel in ons pakket van Nederlandse makelij.”    


Minimalistisch meubilair in combinatie met een rijke stoffering. (Salone del Mobile)

Tekst: Jan Mol   Beeld: JMT

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners