Platform over beurzen, retail & online business
Events

Digitaal platform verbindt opdrachtgevers en freelance standbouwers

twoconverted_cmyk-1-kopieren

14 februari 2020 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Soms zijn ideeën zo goed, dat je je afvraagt waarom ze nu pas het levenslicht zien. StandBystand is zo’n idee, ontsproten aan het brein van Jakob Ulcnik. Samen met Tibor Strausz ontwikkelde hij een digitaal platform waar opdrachtgevers in de wereld van standbouw hun projecten kunnen plaatsen en waar freelance standbouwers hun aanbiedingen kunnen doen om die projecten in te vullen.

Ulcnik en Strausz hebben daarmee een revolutionaire tool geschapen, die een einde maakt aan de gesloten netwerkkringen waarbinnen opdrachtgevers en freelancers zich doorgaans begeven. Inmiddels werkt het concept grensoverschrijdend. Ulcnik: “Wij faciliteren daarmee een duurzame ontwikkeling in de expo- en evenementenbranche. De juiste mensen voor het werk, alleen of in teamverband, zijn nu in te huren in de buurt van een venue. Dat scheelt veel reistijd en dus CO2-uitstoot.”

Strategische partnerschappen

Ulcnik merkt op dat men er in de branche ook echt klaar voor is. “Dat merken we aan de strategische partnerschappen die we met belangrijke partijen zijn aangegaan. Onlangs nog hebben we een samenwerkingsverband bezegeld met CLC-Vecta. In Duitsland met ESG, in België met beMatrix en in het Verenigd Koninkrijk met Your Stand Builder. Deze laatste zorgt voor een zeer interessante samenwerking. Your Stand Builder brengt eindklanten in contact met standbouwbedrijven. StandBystand brengt deze standbouwbedrijven in contact met freelance standbouwers. Daarmee maken we de cirkel rond.”

Internationaal aanwezig

Met inmiddels meer dan 500 geregistreerde freelancers die zich vanuit heel Europa hebben aangemeld en 150 aangesloten bedrijven, uit Europa, de USA, China en India, kunnen we rustig zeggen dat het concept zich op globaal niveau als een olievlek uitbreidt. Voor StandBystand betekent dit een explosieve groei, die intern ook merkbaar is. “Vlak na de start hadden we drie werknemers in dienst. Nu zijn dat er zeven, waarvan er vijf op kantoor bij ons werken in Amsterdam en twee ‘remote’ developers”, schetst Ulcnik.

De kracht van StandBystand schuilt niet alleen in het verbinden van partijen, maar vooral in de transparante en betrouwbare manier waarop er gewerkt wordt. “Accountability is belangrijk”, vervolgt Ulcnik. “Freelancers geven reviews overs de opdrachtgevers, die op hun beurt reviews geven over de freelancers. Zo ontstaat er een eerlijk en helder beeld over en weer en weet iedereen wat er te verwachten is.”

Innoveren dankzij feedback

Omdat StandBystand een platform voor en door gebruikers is, is hun feedback van het grootste belang. Ulcnik en zijn team doen daar ook echt iets mee. “We werken momenteel aan een nieuwe versie van dit project, met een verbeterde user experience. De input van onze gebruikers staat daarin centraal. We maken alles nog makkelijker vindbaar, bedienbaar en heffen beperkingen op. StandBystand moet zo laagdrempelig mogelijk te gebruiken zijn.”

StandBystand staat op EuroShop 2020 en ook daar zal hun aanwezigheid ongetwijfeld stof doen opwaaien. “Voor ons is de aanwezigheid daar een echte mijlpaal. We laten er zien hoe bedrijven geld kunnen besparen, duurzaam kunnen werken en hun eigen flexpool kunnen bouwen binnen het platform, op een grensoverschrijdende manier. Dat werkt beter dan een eigen pool of een uitzendbureau. In essentie heb je als opdrachtgever meteen mankracht en kosten inzichtelijk”, besluit Ulcnik.

StandBystand is te vinden op EuroShop 2020 in Hall 5, F09.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details