Een onvergetelijke ervaring, deze audiovisuele krachttoer en een absolute ‘proof of concept’ voor de kracht van Highlite.

02:02
09-01-2020

Een grandioos audiovisueel theater in Kerkrade

Op de parkeerplaats werden we al verwelkomd door muziek die loepzuiver door de speakers schalde van de geluidsinstallatie die aan de zijkant van het pand stond opgesteld. Een hartelijke ontvangst later bevonden we ons in het epicentrum van hoogwaardige licht- en geluidstechniek: de Highlite Experience Day 2019. Gastheer Ton Meisen, marketingmanager bij Highlite, heette ons welkom.

Goed vergelijken in een nieuwe showroom

In de gloednieuwe DMT-showroom worden we voorgesteld aan Eric Piefer, die ons uitlegt wat het doel van de nieuwe showroom is. “Klanten kunnen hier LED-schermen met elkaar vergelijken. De focus ligt hier op audio en led in retail. We leveren audio, verlichting, projectoren en ledschermen voor zowel retail- als expodoeleinden. Hier kun je een weloverwogen keuze maken, geholpen door onze adviseurs.” Meisen voegt toe: “We leveren niet alleen de AV-hardware op zich, maar ook alle randzaken, zoals de stroomvoorziening, takels en verdelers. Het is one-stop-shopping.”

Ton Meisen, marketingmanager bij Highlite.

 

Een audiovisuele krachttoer

Samen met andere toeschouwers wachten we in de entertainment-showroom van Highlite op de aangekondigde demonstratie. Deze demonstratie moet laten zien hoe het samenspel tussen alle audiovisuele componenten in combinatie met ‘top of the bill content’ zorgt voor een maximale impact. Niet veel later staan we met open mond te genieten van een grandioos audiovisueel theater, waarbij lasers, licht, geluid, projectie en LED-technologie een verhaal vertellen. Een onvergetelijke ervaring, deze audiovisuele krachttoer en een absolute ‘proof of concept’ voor de kracht van Highlite. Pure choreografie die een onuitwisbare indruk achterlaat. Meisen: “Deze showroom is zeer compleet opgebouwd en voorzien van de laatste ontwikkelingen. De showroom wordt regelmatig aan artiesten verhuurd, bijvoorbeeld om een videoclip op te nemen.

Een stuk historisch besef… het verschil tussen vroeger en nu is zeer contrastrijk.

 

DMX: u vraagt, wij draaien

Meisen vertelt een smaakvolle anekdote over een klant in Bonn die op een slimme manier alle verlichting in de zaak DMX-gestuurd heeft. “Deze man heeft een parfumerie. Tijdens winkeltijden worden zijn producten perfect aangelicht. Na sluitingstijd faciliteert hij echter op frequente basis luxe borrelavonden voor zijn beste klanten, vooral dames. Met één druk op de knop schakelt hij over naar een andere aansturing en doen de controllers en moving heads hun werk om met de nodige glamour een echte feestsfeer te scheppen. Een slimme vorm van klantenbinding, om een dergelijke ‘experience’ te bieden. Dat is nu retailbeleving pur sang!”

In de gloednieuwe DMT-showroom kunnen klanten LED-schermen met elkaar vergelijken.

 

Mediaplayer en aansturing in één kastje

Tom Quicken, productmanager bij Highlite, laat ons de NovaStar Taurus-serie zien. “Ideaal voor de retailer. In de NovaStar Taurus serie units zijn de mediaplayer en de aansturing voor led schermen in een en dezelfde behuizing geïntegreerd. Afhankelijk van wat je wilt aansturen, kies je voor een model met specifieke functies. Voor alle NovaStar controllers geldt echter dat de bediening eenvoudig is. Kijken we naar de Taurus-serie, dan zien we dat hier rechtstreeks ledschermen op aan te sluiten zijn. De meest geavanceerde modellen kunnen led schermen aansturen tot een maximum van 2,3 miljoen pixels.”

Via de Viplex Handy app kan men gemakkelijk content selecteren (video, foto’s, een klok, et cetera), lay-outs maken of een geheel eigen setup inrichten. “Dit wordt dan eenvoudig via Wi-Fi  overgebracht naar de NovaStar Taurus player. Ook audio wordt meteen mee geregeld. We hebben het dan over professional moving content, zonder kopzorgen”, aldus Quicken. “Via een betaald abonnement is het zelfs mogelijk om NovaStar Taurus units via de Cloud te voorzien van content en deze aan te sturen. Ideaal voor winkelketens die graag controle op afstand hebben, wanneer zij campagnes uitrollen.”  

Tekst: Jan Mol
Beeld: Jan Mol/Highlite
Lees meer over: Audiovisueel theater , DMT , DMX , Highlite , Showroom

instore-livecomm.nl partners