Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Een scherpe huurprijs wordt niet alleen door korting bepaald

nachtopnamen_117

11 juli 2018 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

Bij het huren van etalagekasten en andere displays voor een aanstaande beurs, event of tentoonstelling letten de meeste inkopers op aspecten als kwaliteit en prijs. Zeker voor dat laatste is niemand ongevoelig. Maar waar let u daadwerkelijk op? Op het percentage korting dat de verhuurder geeft of de daadwerkelijke prijs?

Voor Jack Bogaerts, directeur eigenaar, van Expo Gamma is het duidelijk dat de beste huurprijs niet alleen bepaald wordt door de gegeven korting. Hij lacht en zegt: “Veel mensen laten zich misleiden door de hoogte van de korting die ze zogenaamd krijgen. Dat is toch fantastisch? Men dient te kijken naar de effectieve basisprijs. Pas dan kun je echt spreken welke aanbieder het meest voordelig is. Let goed op wat er daadwerkelijk onder de streep staat, dan zijn de verschillen vaak helemaal niet zo groot. Te veel partijen laten zich leiden door de hoogte van het kortingspercentage.”


Onze kwaliteit is hoog en de basisprijs is goed en eerlijk.

Wat Jack Bogaerts bedoelt, is dat er te vaak een stevige korting wordt gegeven op een basisprijs die hoger ligt dan het aanbod van een collega die een reguliere prijs hanteert. “Geeft de ene partij 20% korting dan gaat een ander daar met 30% overheen. Dan zeg ik: kijk eens naar de huurprijs zonder korting en vergelijk dan nog eens. Dat kan een ander beeld opleveren. Niet de hoogte van de korting bepaalt de beste huurprijs. Als Expo Gamma hoeven wij niet met tientallen procenten extra korting te werken. Waarom niet? Omdat onze basisprijs gewoon goed is. Of het nu om displays, balies of etalagekasten gaat; onze kwaliteit is hoog en de basisprijs is eerlijk. Een scherpe huurprijs wordt niet alleen door korting bepaald. Wij bieden meer dan korting. Ook kwaliteit, flexibiliteit en service zijn van belang. Als Expo Gamma werken wij transparant en hebben een compleet aanbod.”


Maar eerst gaan we deze zomer onze voorraad weer keurig onderhouden zodat we klaar zijn als in september het beursseizoen weer begint.

Doordat steeds meer partijen laat beslissen over de te gebruiken materialen op hun stand, is het essentieel om als verhuurder snel te schakelen. “Klopt, dat is een onderdeel van onze kracht. Behalve de Nederlandse, Belgische en Franse markt, gaan wij nu ook de focus leggen op Duitsland. Dat is een prachtig groot beursland waar zeker terreinwinst te behalen valt. Maar eerst gaan we deze zomer onze voorraad weer keurig onderhouden zodat we klaar zijn als in september het beursseizoen weer begint.”    

Tekst: Rob Buchholz   Beeld: Expo Gamma

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details