De ‘Euroshop veteranen’ onder u zijn het unaniem eens. Euroshop maakt het als evenement waar, elke keer. Exposanten kunnen na de beurs rekenen op een goed gevulde agenda met nieuwe, waardevolle contacten, wereldwijd. Euroshop is niet alleen een broedplaats voor nieuwe afzetkanalen, het is ook een evenement vol innovatie, inspiratie en intense beleving, voor iedereen. Dit jaar ziet Euroshop een record aantal van 70.000 bezoekers tegemoet.
Reinvented for the future
Toekomstbestendig naar retail van morgen kijken, is het motto. We leven in een tijd waarin alles razendsnel verandert om ons heen. We willen sneller, we willen meer, we zoeken naar onderscheid. Euroshop 2017 is een baken in de mist en wijst feilloos de weg naar bestaande retail oplossingen en innovaties.
De 7 dimensies van succes
De organisatie van Euroshop is overgestapt op een nieuwe structuur. Een relevantere indeling van retail gerelateerde vakgebieden moet er voor zorgen dat bezoekers hun weg naar exposanten binnen hun interesseveld sneller kunnen vinden en makkelijker kunnen afleggen. Deze zeven ‘dimensies’ zijn onderverdeeld in:
Shop Fitting & Store Design
Hier wordt het onderste uit de kan gehaald op het gebied van digitalisering in de winkelbouw. Het doel: nog meer emotie genereren bij de shopbeleving en een maximaal intense shopervaring bewerkstelligen.
POP marketing
Point of Purchase marketing technieken in een hogere versnelling. Hoe kan het beste de dialoog met de klant aangegaan worden? Welke rol spelen digitalisering en display hierbij? U leer het hier.
Lighting
Waar vroeger het belichten en uitlichten van producten en de winkel het doel waren van lighting, daar is nu het thema ‘duurzaamheid’ toegevoegd. Een intensere belevingswereld voor de shopper en daardoor meer omzet, gaat vanaf nu gepaard met gewetensvol energieverbruik.
Visual merchandising
The show must go on. Visual merchandising zorgt voor het showelement op de winkelvloer. Broodnodige visuele prikkels die voor meer omzet in het POS zorgen. Verkoopstimulansen worden onder andere gecreëerd door Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, intelligent display mannequins, intelligent narrowcasting en interactiviteit met de shopper.
Food Tech & Energy Management
De verhouding tussen rendabiliteit en product presentatie wordt hier haarfijn uit de doeken gedaan. U vindt hier de mooiste koelingen met het minste energieverbruik.
Expo & Event Marketing
De synergie tussen winkelbouw en beursbouw wordt hier inzichtelijk gemaakt. Ervaringen worden geëmotionaliseerd, duurzaamheid speelt inmiddels een grote rol en er wordt duidelijk welke interculturele competenties relevant zijn.
Retail Technology/EuroCIS
Shoppen is steeds meer een interactieve high-tech ervaring aan het worden. Welke technologiën liggen er aan Omnichannel ten grondslag? Hoe om te gaan met Big Data? In diverse paviljoenen leert u er alles over. Vergeet niet om één van de vijf ‘speakerscorners’ te bezoeken, voor informatie en bovenal inspiratie.
Tekst: Jan Mol Beeld: Bernd Lauter
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.