Platform over beurzen, retail & online business
Events

Eventbranche keek vooruit tijdens FUTUR.EVENT

futur-gezichtsherkenning

21 januari 2018 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

Bezoekers Nieuwjaarsbijeenkomst CLC-VECTA aangenaam verrast door gezichtsherkenning

Op 16 januari vond in COMM in Den Haag de Nieuwjaarsbijeenkomst van CLC-VECTA plaats. De brancheorganisatie voor live communicatie presenteerde tijdens dit FUTUR.EVENT onder meer de resultaten van het onderzoeksprogramma Live Communication 3.0. Hierin staan de toekomstige ontwikkelingen op het gebied van beurzen, congressen en events centraal. Bij de entree van het dit jaar op alle fronten vernieuwende en verrassende event waren tickets niet nodig: de individuele gezichtskenmerken van de bezoekers waren dankzij de gezichtsherkennings-oplossing van registratiespecialist Invitado genoeg.

CLC-VECTA organiseerde deze Nieuwjaarsbijeenkomst samen met de Breda University of Applied Sciences (NHTV) en bood de bezoekers een programma vol beleven, leren, doen, delen en verrast worden. De gezichtsherkenning bij de ingang was de eerste van de vele verrassingen die de genodigden te wachten stond, en dat leverde heel veel leuke reacties op. “De gasten waren verrast, en dat was ook de bedoeling. En het werkte ook uitstekend. Heel gaaf!” aldus Dineke Philipse namens de afdeling Leden- en sponsorzaken van CLC-VECTA.

Persoonlijk welkom
“Voor ons is gezichtsherkenning al lang geen toekomstmuziek meer,” vertelt Michiel Droog, directeur van Invitado. “We maakten hier al eerder gebruik van, bijvoorbeeld tijdens de laatste editie van de vakbeurs Event. Het is een voorbeeld van hoe je de bezoekers van een evenement met nieuwe technologieën toegevoegde waarde kunt bieden. Dat is iets waar wij altijd op naar zoek zijn. Met gezichtsherkenning heet je de bezoekers persoonlijk welkom, en dat is voor elk evenement een goede binnenkomer. Je geeft een event op deze manier een gezicht.”

Zo eenvoudig mogelijk
Invitado Visitor Management maakt het organisaties en bezoekers zo eenvoudig mogelijk. Daarom investeert dit Rotterdamse bedrijf continu in optimalisaties in het online en on site registratieproces. De bezoekers van FUTUR.EVENT konden zich voor dit event bijvoorbeeld heel eenvoudig aanmelden met hun LinkedIn- of Facebook-profiel: een deel van de benodigde persoonlijke gegevens werd in het registratieformulier automatisch ingevuld. Indien technisch geschikt voor gezichtsherkenning werd daarbij ook de profielfoto gebruikt.

Self service en touchscreens
Via twee touchscreens bij de ingang van het Museum voor Communicatie konden de bezoekers aan het FUTUR.EVENT zich zelf aanmelden. Er werd een foto gemaakt, en wanneer de gezichtskenmerken identiek waren aan een foto uit de registratiedatabase, rolde direct de persoonlijke toegangsbadge uit de printer. “Natuurlijk was er altijd een hostess in de buurt die de bezoekers persoonlijk welkom heette en zo nodig assisteerde,” vertelt Droog. “Want het moet natuurlijk wel mensenwerk blijven!”

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details