Ons welbevinden in een ruimte wordt medebepaald door de aanwezige akoestiek. Je ziet het niet, je ruikt het niet en kunt het niet aanraken, maar toch is akoestiek altijd aanwezig. Martin Dutour Geerling, accountmanager sales bij Asona, vertelt over Sonaspray, de ideale oplossing voor retail om galm tegen te gaan.
“Sonaspray wordt als spuitwerk geleverd en neemt een steeds belangrijker plaats in als het gaat om het optimaliseren van de akoestiek. In retail zien we steeds vaker het industriële plafond toegepast worden. Daarbij is er sprake van veel harde materialen, zoals wanden, kanalen, plafond en vloer. Deze materialen gaan ten koste van de ruimte-akoestiek. Met Sonaspray is een demping te bewerkstelligen die de industriële look waarborgt”, aldus Dutour Geerling.
“Indien de klant alles meegespoten wil hebben, dan komen we als eerste in het pand. Indien er zaken ongespoten moeten blijven, zoals bijvoorbeeld draadeinden die dienen als ophangpunt, dan plakken we die voor aanvang af. We beschikken in het grove Sonaspray segment over acht basiskleuren. Bij spuitwerk boven de 500 m2 kunnen we echter kleur op maat leveren.”
Asona heeft de Fresh! Winkels in winkelcentrum Leidschenhage voorzien van geluidsdemping. “Volledig voedselveilig, omdat we werken met niet-toxische middelen. We zijn er als eerste ingegaan en hebben alles met Sonaspray gespoten, daarna zijn de installaties aan de draadeinden gemonteerd”, zegt Dutour Geerling tot besluit.
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.