Platform over beurzen, retail & online business
Producten

Gebundelde kracht voor de mooiste beleving

AVE-Buva-KOPexpo-standbouw

14 november 2018 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Licht, beeld en geluid kunnen, mits goed toegepast door een professionele partner in audiovisuele techniek, perfect een boodschap overbrengen. Het zijn drie ingrediënten die een merk of product een boost kunnen geven tijdens een beurs, evenement of presentatie.

AVeurope manifesteert zich als een ware Audiovisuele Architect: een volwaardig partner in audiovisuele techniek. Aan het woord is Tom Lentelink, directeur van AVeurope, sinds 2017 onderdeel van de Mansveld Groep.

Stevige wortels en de juiste voeding zorgen voor groei
De familie Lentelink zag het familiebedrijf dat was voortgekomen uit de wereld van truss en verlichting uitgroeien tot audiovisueel specialist. “Waar we in 2005 vooral truss en verlichting leverden en installeerden op agrarische beurzen, daar stonden we in 2017 als kleine, maar professionele speler in de audiovisuele wereld voor de keuze: gaan we zo door, met 10 man personeel, of maken we een sprong en groeien we verder”, opent Lentelink het gesprek. “We besloten om de focus op de lange termijn te leggen en zochten een partner die dezelfde normen en waarden hanteerde die binnen ons familiebedrijf ook gelden. Die vonden we bij de Mansveld Groep.”

Écht het verschil maken
“Als Audiovisueel Architect gaan wij het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium met de klant aan tafel zitten. We bespreken dan zijn wensen en kijken daarna hoe de boodschap die over gebracht moet worden, vormgegeven kan worden in beeld, licht en geluid. Met de juiste techniek creëren we de impact die onze klant nodig heeft om een onuitwisbare indruk op zijn doelgroep te maken. Dankzij de combinatie binnen de Mansveld Groep van totaalaanbieder (Mansveld Expotech) en specialist (AVeurope) kunnen we uniek zijn in onze propositie en de toegevoegde waarde leveren, die écht het verschil maakt.”

Innovatieve oplossingen
Het nieuwe concept ‘Ambiance-on-Demand’ waar AVeurope mee van start gegaan is, heeft zich al bewezen. Lentelink: “Met één druk op de knop verander je de sfeer op een evenementenlocatie. Van zakelijk naar gezellig, van functioneel naar intiem, al naar gelang de situatie. Een maximaal visueel effect met een minimale impact op de portemonnee.” 

Slimme content als ‘boost’
“Een andere belangrijke ontwikkeling is het belang van goede content. Video’s, webcasts, live streaming via internet. Iedereen kan tegenwoordig gemakkelijk content creëren. Een beurs hoeft niet meer zo statisch te zijn als pakweg tien jaar geleden. Technologie maakt het mogelijk om alles vast te leggen, te registreren en zelf eenvoudig te publiceren, waardoor de investering zich op nieuwe manieren over een veel langere periode terugverdient. Dus: maak samen met een specialist een goed plan, zet jezelf zo professioneel mogelijk neer en haal alles eruit
wat erin zit.”

Custom Made
Maatwerk is het specialisme van AVeurope. Daarbij gaat men ver: “We brengen vorm in de presentatie. Moving content op een rondlopende ledbanner is een vermeldenswaardig wapenfeit. Een projectie in een dome? Wij maken het. Daar hoort uiteraard geluid in bioscoopkwaliteit bij.”   

Tekst: Jan Mol   Beeld: AVeurope, Richard Huis in ’t Veld
Uitgelichte afbeelding: 
De stand van BUVA homecare systemen laat goed zien wat AV en lichtspecialismevoor effect sorteren. Stand door KOPexpo. 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details