Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Geen enkele beurshal in België heeft nog geheimen

VOSseafood1

17 mei 2018 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Gerard van Os, eigenaar en directeur van verhuurbedrijf Van Os-Sonnevelt staat ons te woord over zijn inmiddels 42-jarige bedrijf. “Dat is op zich misschien niet zo bijzonder. Maar wat wél bijzonder is, is dat we heel wat mensen hebben, die ondertussen meer dan 20 jaar in dienst zijn. Zij kennen letterlijk elk hoekje van elke beurshal in België. Bij de meeste hallen in België zijn we dan ook de voorkeursleverancier: dat praat makkelijker. Én… het werkt vooral ook makkelijker”, opent hij het gesprek.

Het werkgebied van Van Os-Sonnevelt omvat Zuid-Nederland, België in zijn geheel en Noord-Frankrijk. “We willen in ieder geval in België de belangrijkste speler zijn en blijven. Onze staat van dienst en onze expertise geven beursorganisaties en uitbaters van de expohallen vertrouwen. We kunnen een beursplan – hoe verschillend ook – snel inlezen en we weten ondertussen wat diverse categorieën stakeholders van ons verwachten: een general contractor wil het zus, een standenbouwer zó en een exposant wil het weér anders. Door een combinatie van ervaring en soepelheid slagen we erin op al die wensen in te spelen.”

Van Os-Sonnevelt
Het sociale aspect van de horecaruimte wordt steeds belangrijker’.

Trends waarnemen en daarop inhaken
Van Os-Sonnevelt verhuurt meubilair, accessoires en tapijttegels. De voorraad wordt voortdurend aangepast aan nieuwe trends en ontwikkelingen. Artikelen die niet langer in het plaatje passen, gaan er na enige tijd uit. “Trends hebben enige tijd nodig om zich te ontwikkelen en door te sijpelen. Tijdens die fase veranderen ze ook. Op dit moment is er bijvoorbeeld een duidelijke minimalistische tendens – met veel strak-zakelijk meubilair in wit en zwart – maar die wordt gemilderd met accenten in hout en metaal en met tactiele stofferingen in warme tinten.”

Overigens bepalen niet alleen meubeltrends wat je in de voorraad bij Van Os-Sonnevelt vindt. Ook sociologische trends hebben hun invloed. “Veel vakbeurzen spelen een steeds prominentere rol als platform voor networking: collega’s ontmoeten, bijpraten, overleggen… Dat merk je onder meer aan de wijze waarop stands en catering zones worden vormgegeven. Daar hoort ook een specifiek soort meubilair bij. Sinds kort hebben we tafels, van 3 meter lang, in steigerhout in het assortiment en die zijn voor dat soort settings bijzonder in trek.”

Van Os-Sonnevelt
Er wordt steeds meer aandacht besteed aan de aankleding van het geheel.

Bezoekers boeien en binden
Om altijd een passend antwoord te hebben op vragen, kijkt Gerard van Os ook voortdurend naar wat er in andere branches gebeurt. “De beurs van vandaag is niet meer dezelfde als drie jaar terug. Een goede beursorganisator staat dankzij het internet het hele jaar door in contact met de doelgroep. Bezoekers boeien en binden is de nieuwe uitdaging. Wat dat betreft, kunnen we bijvoorbeeld iets leren van pretparken. Daar begint het feest al zodra je op de parking uit de wagen stapt. Dat zou ook bij beurzen zo moeten zijn. En dus: trek die parkeerwachter dat uniform nou eens uit en geef hem het tenue van een lakei aan. Dat maakt hem sympathiek en dienstbaar, in plaats van dat je het idee krijgt dat je door een agent beboet wordt voor het gebruik van een krap parkeerplaatsje.”  

Tekst: Jan Mol   Beeld: Van Os-Sonnevelt

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details