Het was eind vorig jaar / begin dit jaar, twee keer goed nieuws voor Alutrend uit Barneveld. Anouska Kist, medewerker bedrijfsbureau, vertelt dat de organisatie de WK2-test op de automatische schuifdeuren m.b.t. de inbraakwerendheid van haar profielen heeft doorstaan én in diezelfde periode werd een nieuwe spectaculaire gevel in de toekomstige Westfield The Mall Of The Netherlands in Leidschenhage opgeleverd, namelijk die van Specsavers.
“De test hebben we op eigen initiatief laten uitvoeren”, vertelt Anouska. “Deze is niet verplicht maar er zijn steeds meer verzekeringsmaatschappijen die strengere inbraakwerendheidseisen voor de retail opleggen waardoor het thema van gecertificeerde inbraakwerendheid belangrijker wordt. Natuurlijk zijn wij overtuigd van de kwaliteit van de inbraakwerendheid die we zelf leveren, maar als de deskundigen komen testen, dan is het toch even spannend. Ze proberen altijd je zwakke punten te vinden. Maar we zijn goed door de testen heen gekomen; het certificaat is binnen!”
“De gevel van Specsavers is een bijzondere”, legt Anouska uit. “Het is een combinatie van rolluiken en een glazen pui. Meer dan 8 meter hoog en 6,5 meter breed. In de voorbereiding vereiste dit veel overleg met elkaar, want uiteindelijk is de achterliggende bouwconstructie van groot belang voor de keuzes die wij moeten maken.” Anouska is ervan overtuigd dat Specsavers – ook binnen de visie en het concept van Unibail-Rodamco-Westfield zélf – een bijzondere eigentijdse uitstraling heeft bereikt.
“Overigens vind ik het wel lastig om te bepalen wat de houdbaarheidsdatum van een gevel is. Gemiddeld genomen zie je bijvoorbeeld dat de retail ergens tussen de 7 á 10 jaar zijn winkel concepten verandert. Zo zie je nu bij kleinere winkels veel industriële look; dat kan over een paar jaar anders zijn.”
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.