Moe maar voldaan na een dagje plastic vissen in Amsterdam. Van links naar rechts: Lucie, Robert, Mariëlle, Mosella, Ceyda, Ramona, Marlies, Kristel, Chantal, Henk, Joost & Michael. Niet op de foto: Lisa en Leonie.

01:49
15-11-2019

Gevoel voor de klant zit in de genen van het bedrijf

“Ik zeg wel eens dat ik inmiddels bij het meubilair hoor.” Aan het woord is Marlies Jonkers, sales medewerker bij JMT in Dinteloord. Marlies werkt al meer dan 37 jaar voor de verhuurgigant, eigenlijk al vanaf de start.

“Als je al zolang met plezier naar je werk gaat, dan zit er wel iets goed bij ons bedrijf. Het verschil tussen toen en nu? We begonnen met 5 à 6 medewerkers en hadden vooral standbouwers als klant. We verhuurden tapijttegels en meubels, we hadden geen computers en gebruikten typmachines. De planning deden we op papier en later met een soort lego steentjes op een bord aan de muur.”

Bijzonder is dat de boten waarmee gevaren wordt, allemaal zijn gemaakt uit opgevist en gerecycleerd plastic.

 

De grote ommezwaai kwam toen JMT zich aansloot bij de Boemer Rental Service Group. “Dat bracht alles in een stroomversnelling. Internationaal waren we al, maar de slagkracht nam toe. De knusheid van toen is er wel af, maar de collegialiteit en gezelligheid zijn altijd gebleven. Ik geniet van mijn werk en heb het liefst telefonisch klantcontact, dan ben ik in mijn element”, aldus Marlies.

Tevreden klanten zijn de ultieme drijfveer

Voor Michael Schot, sales advisor, voelde het aantreden bij JMT als een warm bad. “Ik zit hier pas vanaf april dit jaar en voel me thuis. Je merkt aan alles dat JMT van oudsher een familiebedrijf is, iedereen staat voor elkaar klaar en de neuzen staan dezelfde kant op.”

Dankzij het team van JMT zij de Amsterdamse grachten weer een stukje schoner.

 

Michael heeft Leisure Management gestudeerd, dat prachtig aansluit in een branche waar hospitality het sleutelwoord is. “Daarnaast houd ik van menselijk contact, ik praat graag met klanten. Dan zit je bij JMT prima, hier wordt persoonlijk klantcontact op handen gedragen. We hebben leuke klanten, die ik nog niet allemaal persoonlijk ken. Daar komt verandering in, de contacten worden steeds persoonlijker. Ik ben formeel waar het moet en informeel wanneer het kan. Een sterk punt van JMT? Onder andere het feit dat we onze klanten te allen tijde up to date houden qua informatie omtrent een order. Geen verrassingen dus. Tevreden klanten zijn voor ons de ultieme drijfveer.”

Marlies, rechts in beeld, werkt het langst bij JMT en heeft alle fases van de bedrijfsgroei meegemaakt.

 

“Pak liever de telefoon in plaats van een mail te sturen”

“Persoonlijk contact is key bij JMT”, zegt sales manager Robert Baelemans. “Wij verkopen een service en helpen de klant waar we kunnen. Daarom geven we de voorkeur aan de telefoon boven het versturen van een mail, bijvoorbeeld wanneer we een klacht behandelen. Mailen doen we als de klacht is opgelost, ter bevestiging. Commercieel gezien is een live contactmoment natuurlijk altijd goed, voor zowel de klant als de JMT medewerker.”

De synergie die bij JMT aanwezig is, zit deels in het DNA van het bedrijf en komt deels uit onderlinge aandacht voor elkaar. “Teambuilding is belangrijk. Zo hebben we laatst het nuttige met het aangename verenigd, door in Amsterdam te gaan plastic vissen bij Plastic Whale. Zo kon ons personeel onderling de banden aanhalen en meteen live kennis maken met de oorsprong van onze gerecycleerde meubels”, zegt Robert tot slot.

Tekst: Jan Mol  
Beeld: JMT

instore-livecomm.nl partners