DMT

Wij kijken mee, denken mee en bieden een passend antwoord.

01:43
09-07-2019

Het belang van beleving in de retail is essentieel om te overleven

Het besluit om een LED scherm in een winkel te plaatsen, zorgt voor veel meer beleving. Informatie, entertainment; alles wat de eigenaar wil kan via een scherm gecommuniceerd worden.

“Het geeft iedere zaak zoveel meer uitstraling”, aldus Eric Piefer, productmanager bij Highlite International. “Merken, acties of producten krijgen extra aandacht. Het biedt de mogelijkheid om klanten te triggeren.”

Omdat het winkellandschap zo verandert, is beleving tegenwoordig zo essentieel. Zeker voor de detailhandel die de strijd met het internet moet aangaan. Juist die sfeer kan bepalend zijn om consumenten naar winkels te lokken en het aantrekkelijk te maken. Schermen spelen daarbij een essentiële rol. Ze zorgen voor meer dynamiek en maken het mogelijk de boodschap nog beter aan de klant over te brengen. Het is een moderne aanpak die aansluit bij de leefwereld van de nieuwe generatie.

Het in Kerkrade gevestigde bedrijf wist in de afgelopen jaren veel kennis en ervaring op te bouwen op het gebied van LED schermen. “De markt kent ons vooral van toepassingen in de entertainment- en rentalbranche, maar wij zijn ook een absolute meerwaarde voor andere sectoren zoals de retail.”

The Show Must Go On
Als producent van het merk DMT importeert Highlite International de schermen in China, verzorgt zelf de instellingen, maakt passende handleidingen en zorgt tevens zelf voor de verkoop. Volgens Piefer zijn daar diverse voordelen aan verbonden. “Wij zijn in het bezit van een eigen voorraad, hebben korte communicatielijnen, een eigen reparatieafdeling en zijn altijd bereid om naar de klant toe te gaan. Een goed, persoonlijk advies blijft essentieel. Het is onze kracht om mee te denken. Indien gewenst bieden wij de mogelijkheid om accessoires of producten van onze andere merken mee te leveren zoals LED interieur verlichting van ons merk Artecta of benodigde audio producten van ons merk DAP Audio.  Onze service houdt niet op bij de levering. Is het scherm geleverd dan blijven we bereikbaar voor eventuele ondersteuning en support; net zo lang tot het project up and running is.”

DMT

Indien gewenst bieden wij de mogelijkheid om accessoires of producten van onze andere merken mee te leveren.

The show must go on. Dat motto wordt door het team Highlite International volledig erkend. “Anno 2019 kiezen steeds meer organisaties voor digitaal. Een scherm moet gewoon goed functioneren. Altijd. Voor een winkel geldt hetzelfde als voor een beurs. Op het moment van openen, dient alles op orde te zijn. Een storing in het LED scherm mag en kan niet. Wat kan de oorzaak zijn? Hoe zorgen wij zo snel mogelijk voor de juiste oplossing? Wij kijken mee, denken mee en bieden een passend antwoord. Snel schakelen is absoluut een must.”

Volgens Piefer kiezen winkelketens er vaak eerst voor om een conceptstore van een LED scherm of videowall te voorzien. Slaat het concept aan, dan volgt de opdracht om het geheel ook in andere filialen te plaatsen. “Dan kom ik weer terug op het belang van totaalbeleving. Winkels of organisaties die de voordelen van een LED scherm eenmaal ervaren hebben, erkennen het belang en kloppen snel weer bij ons aan. Dit is gewoon de toekomst.”

Tekst: Rob Buchholz
Beeld: Highlite International

instore-livecomm.nl partners

5-6-sept-2019-1.1-kopierenHardeman Maatwerk voor Interieurs