01:40
17-03-2020

Hier spreekt uw reisleider ‘Bem vindo a Lisboa!’

Welkom in Lissabon! Wellicht denkt u bij Portugal niet direct aan de laatste trends in retail en ziet u Lissabon meer als vakantiestad dan als een plek waar inspiratie opgedaan wordt op het gebied van trends in retail. Als dat zo is, dan wordt het de hoogste tijd om daar verandering in te brengen. Lissabon is als hoofdstad van Portugal een broeinest van creativiteit in retail, food en cultuur. Juist het ongebreidelde, niet door andere hoofdsteden beïnvloede retailklimaat maakt Lissabon tot een plaats die echt ontdekt mag worden.

Robin Albersen, eigenaar en directeur bij Building Retail is al langer gecharmeerd van Lissabon en vindt het de hoogste tijd om zijn ervaringen met een select gezelschap te kunnen delen. We spreken hem over zijn plannen.

Geheel verzorgde reis boordevol inspiratie

“Wie Building Retail in het algemeen en mij in het bijzonder kent, die weet dat ik altijd op zoek ben naar inspiratie en dat vaak vindt op plaatsen die niet tot ‘het algemene’ horen”, opent Albersen het gesprek. “We zijn geneigd om elkaar overal in te volgen en lopen als in een kudde achter elkaar aan. Social Media dicteert ons via Facebook en Instagram wat hip is, wat ‘hot’ is en wat ‘not’. Besef dat in dergelijke gevallen algoritmes het winnen van authenticiteit. Het is juist die authenticiteit die ik zoek. Ik wil het puur hebben. Het zelf ontdekken, in plaats van het voorgekauwd krijgen door de massa. Lissabon is een echte ontdekking geweest, ik schaar de stad onder het hoofdstuk ‘fris en onbedorven’.”

Wil Albersen dan toch stiekem een ‘influencer’ zijn, door een geheel verzorgde reis naar Lissabon aan te bieden? Hij lacht en antwoordt: “Nee, dat niet. Ik wil graag mijn ervaring delen en mensen leren hoe ze verder kunnen kijken, buiten de gebaande paden. Wat men met de opgedane indrukken en informatie doet, moet ieder voor zich weten. Dat het een onvergetelijke beleving wordt, staat in ieder geval als een paal boven water.” De reis die Building Retail organiseert duurt twee dagen en vindt medio mei plaats. Er is ruimte voor een gezelschap van 15 personen, die in een informele setting mogen gaan genieten van een geheel verzorgde tour door de stad. Albersen: “Alles komt aan bod. Cultuur, gastronomie, retail en uiteraard passeren alle laatste trends en ontwikkelingen op die gebieden de revue. Mijn reisgenoten gaan gegarandeerd met een hoofd vol inspiratie naar huis. In de eerste plaats vind ik het heerlijk om mijn ervaringen en kennis te mogen delen. Daarnaast hoop ik dat ik zelf de aanzet geef bij het reisgezelschap om met een bredere horizon en een sterk verruimde blik naar retail te kijken. Durf eens anders te zijn en besef dat trends niet alleen gevolgd, maar ook door jezelf gemaakt kunnen worden.”

Wie interesse heeft in deelname aan deze reis wordt verzocht om contact op te nemen met Robin Albersen, de contactgegevens staan op de website van Building Retail. “De reis is inclusief retourvlucht, lunch, diner, overnachting en vervoer ter plekke”, zegt Albersen tot besluit.  

Tekst: Jan Mol  
Beeld: Shutterstock

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: Building Retail , Lissabon

instore-livecomm.nl partners