Visitekaartjes
01:18
11-06-2019

Hoe relevant zijn visitekaartjes?

Heb je nog wel iets aan visitekaartjes in 2019?
Visitekaartjes drukken? Daar heb je tegenwoordig toch niets meer aan, zo redeneren veel ondernemers. Netwerken en contact leggen doe je tegenwoordig immers via social media, zoals LinkedIn of Twitter. Dus waarom zou je als zzp’er of bedrijfsleider nog investeren in visitekaartjes drukken voor jezelf of jouw personeel? Dit is natuurlijk een relevante vraag! Is het echt zo dat de dagen van visitekaartjes in 2019 wel geteld zijn? Heeft het internet het fenomeen visitekaartje definitief genekt, of valt dit wel mee?

Visitekaartjes nog steeds nuttig en relevant
Om maar meteen in huis te vallen: visitekaartjes drukken is in 2019 nog steeds nuttig en relevant. Heb je weleens iemand contactinformatie op een bierviltje of een servet zien neerpennen? Ja natuurlijk wel in de kroeg. Maar in het bedrijfsleven is dit zeer onprofessioneel. En het kan natuurlijk gebeuren, tijdens een belangrijke meeting, dat de batterij van je iPhone stuk is. In dit soort gevallen biedt een visitekaartje uitkomst. Zeker als het kaartje mooi ontworpen is en indruk maakt. Maar een visitekaartje is niet alleen handig in noodsituaties, maar heeft nog meer voordelen te bieden.

Een goede eerste indruk
Je krijgt geen tweede kans om een eerste indruk te maken. Dat geldt zeker voor visitekaartjes. Een groot voordeel is dat je me een visitekaartje, alleen al via het ontwerp, laat zien wie je bent en waar je voor staat. Zorg voor een design dat past bij de economische sector waarbinnen je actief bent. Is dat de autobranche, dan kun je het visitekaartje in de vorm van een auto ontwerpen, bijvoorbeeld. Het mooie is dat het uitwisselen van het visitekaartje al een contactmoment op zich is.

Volop keuze aan vormen en modellen
Qua vorm en design kun je met een visitekaartje alle kanten op. De variatiemogelijkheden op dit gebied zijn nagenoeg eindeloos. Ondanks de artistieke vrijheid die je hebt als je een visitekaartje ontwerpt of laat ontwerpen, is het wel van belang de basisinformatie altijd duidelijk op het kaartje te zetten. Cruciaal zijn natuurlijk je voor- en achternaam, jouw telefoonnummer en – idealiter – ook jouw bedrijfswebsite, Twitter-account en/of LinkedIn-account. Zo ben je op verscheidene manieren voor jouw relaties cq. klanten bereikbaar. Vergeet verder niet om ruim voldoende kaartjes af te drukken, zodat je een goede voorraad hebt. Hoe meer visitekaartjes je laat drukken, hoe voordeliger de kaartjes natuurlijk per stuk worden.

instore-livecomm.nl partners

Building RetailDidi