01:19
18-11-2019

Hoog-Catharijne: eigen imago koppelen aan beeldmerken van de retailers

‘Het eindresultaat in Utrecht is een prachtig referentieproject voor ons geworden’

Wie kent Hoog-Catharijne niet? Elke Nederlander is daar minstens twee keer geweest. Maar diegenen die er nu even niet zijn geweest én ‘het grootste winkelhart van Nederland’ weer eens bezoeken, zullen met open ogen van verbazing (en van bewondering) zien dat Hoog-Catharijne zich heeft getransformeerd tot een hypermodern ogend complex van kwalitatief hoogwaardige retail. De Look and Feel hebben een ongekende impuls gekregen.

Aan het woord is Alex Vink, accountmanager bij Alutrend uit Barneveld, dat mede verantwoordelijk was voor het moderniseren van een groot aantal winkelpuien. De specialist had de focus op het verbeteren van het aanzien en dat vertaalde zich uiteraard in creatieve en moderne impulsen van de entreegevels. In 2013 startte de nieuwbouw, de plaatsing van de winkelpuien vond plaats in diverse fases tussen 2016 en 2019. Alutrend kijkt nu uit naar de volgende fase: de renovatie van de bestaande bouw.

“Voor ons is Hoog-Catharijne een prachtig referentieproject geworden”, zegt Alex. “Supermodern en superstrak. En, vooral veel hoge gevels. Dit geeft veel transparantie en ruimte maar ook een wow effect; het maakt indruk”

Volgens Alex zat de uitdaging vooral in het vraagstuk van het koppelen van het gewenste imago van Hoog-Catharijne aan de beeldmerken van alle individuele retailers. “Natuurlijk begrijpen wij dat elke individuele retailer of winkelketen zijn eigen gezicht goed wil laten zien. Maar er is ook een gemeenschappelijk belang. Daar heeft de eigenaar van het vastgoed een belangrijke stem in. Beeldkwaliteit en merk moeten uiteindelijk goed bij elkaar passen.”

Door het concept (veel hoge gevels, veel geïntegreerde rolluiken in transparante stijl en de keuze van de materialisering) heeft Hoog-Catharijne een nieuw uiterlijk gekregen. “Bovendien is de (sociale) veiligheid toegenomen”,  zegt Alex. “Er zijn geen dode hoeken meer. Je kunt je in het winkelcentrum niet meer ‘zomaar’ ergens verstoppen, het is heel overzichtelijk. Er is veel zonlicht, alles sluit harmonisch op elkaar aan.” Alex kijkt uit naar de tweede fase. “Naar verwachting zal de renovatie over 2 jaar kunnen worden afgerond.”

Alutrend in Barneveld is sinds 1991 het adres voor complete geveloplossingen, aluminium ramen, deuren, gevels, volglas constructies en rolluiken voor o.a. winkelbedrijven, retailketens en bouwbedrijven. Alutrend biedt maatwerk en fabriceert voornamelijk uit eigen voorraad en monteert de winkelpuien volledig in eigen beheer. Dankzij de korte levertijden, flexibele instelling en korte lijnen is Alutrend uitgegroeid tot een begrip in de Nederlandse retailwereld.

Meer informatie: www.alutrend.nl  

Tekst: Jerry Helmers
Beeld: Alutrend

instore-livecomm.nl partners