Meer dan 2.000 vierkante meter telt het net geopende experience center van Interior Group in Utrecht, het nieuwste initiatief van Keijsers Interiors en De Projectgroep. Informatie, inspiratie en impact precies zoals het de bedoeling was. Aan het woord is Willem Hoefakker de CEO van Keijsers Interiors. “We wilden een bruisende, creatieve plek realiseren waar interieurarchitecten samen met hun klanten in gesprek kunnen.”
“We ontdekten dat we elkaar goed aanvullen qua know-how, producten en dienstverlening. Daarom deze samenwerking.”
Irina Reijnders (links) is elke dag bezig met het duiden van de trends.
Initieel was er een feestelijke opening gepland, maar door het uitbarsten van het Coronavirus is die opgeschort tot het najaar. “De deuren zijn geopend. Als iedereen zich aan de regels van het RIVM houdt, is een bezoek mogelijk. Wat men dan ziet? Wel, men ziet bijvoorbeeld volledig ingerichte hotelkamers of recreatiewoningen, waarin we de zich oriënterende bezoeker laten zien wat de mogelijkheden zijn. We hebben een grote voorraad eigentijdse stalen, stofferingen en behang. De bottomline is eenvoudig: het is onze ambitie om onze klanten te begeleiden in het proces van ontwerpen en ontwikkelen. Het experience center staat voor het complete plaatje. Tel daarbij op dat wij in onze eigen fabriek alles voor de interieurbranche kunnen maken… en het concept is geboren.”
Willem verwijst met plezier naar ‘de bevlogen vakidioten’ die in het experience center werken. “Specialisten met een brede kennis van toepassingen en de laatste ontwikkelingen en trends in de verschillende branches. Daarnaast zijn ze goed in staat om te ontdekken wat de boodschap is die onze klanten willen uitstralen naar hun klanten. Een voorbeeld: als wij de vraag krijgen om hotelkamers in te richten, dan gaan we een laag dieper. We zoeken naar de gewenste uitstraling die is gekoppeld aan hun visie en missie. We stellen veel vragen. We zien een offerte meer als een inspiratie document. Klanten lezen daar wat de key issues zijn en hoe wij met onze ideeën daar op kunnen aansluiten. Een offerte is méér dan louter een excelsheetje met een tarief.”
Het pand waar het nieuwe experience center is gevestigd.
Willem erkent dat er bij die advisering ook wat ‘eigenwijsheid’ komt kijken. “We hebben immers ook een eigen visie. Uiteindelijk kan dat in samenspraak leiden tot een betere materiaalkeuze. Of, zelfs goedkoper. Vakkennis delen is co-creation. Alleen dan kom je tot de beste nieuwe concepten die aanspreken. Keijsers Interiors en De Projectgroep zijn de co-creators van Interior Group. En daarbij hebben we ook onze creative partners – betrouwbare businesspartners waar wij graag mee samenwerken.”
De belangrijkste trends
Irina Reijnders, een van onze binnenhuisarchitecten, ziet een aantal belangrijke trends in de interieurwereld. “Daarbij zijn vanzelfsprekend duurzaamheid en circulaire materialisering niet meer weg te denken thema’s. Binnen de horeca kan het allemaal niet gek genoeg zijn. In hotels zie je veel rotan en natuurlijke materialen en in de utiliteit is er nu veel aandacht voor het gebruik van vilt, dat een positieve invloed heeft op de akoestiek.”
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.