inStore & livecomm bezocht de stand van Aluvision en werd ondergedompeld in een “World of Wonder” met fabelachtige visuals, zwevende speelkaarten en een levensgrote stoel op een schaakbord. Witte konijntjes leidden de weg door de stand. We spraken daar met eigenaar Dirk Deleu en marketing manager Leonie Peere. Tussen de hapjes en drankjes glimt de kersverse trofee op tafel. Dirk gaat er in alle bescheidenheid mee om. “We zijn er heel blij mee en heel erg trots op, maar ik wil wel zeggen dat dit dankzij team effort is”, zo begint hij. “En waar zouden wij als Aluvision helemaal zijn zonder onze trouwe klanten?” De kracht van Aluvision is dat men weet waar men vandaan komt en helder voor ogen heeft waar men dankzij de klanten naar toe wil.
Blijven innoveren
Leonie Peere kijkt terug op een goed bezochte EuroShop. “We zijn heel erg tevreden over het bezoekersaantal met kwalitatief goede en serieuze leads”, aldus Leonie. Dirk vult aan: “We zijn 14 jaar geleden gestart, inmiddels zijn we niet meer weg te denken uit de wereld van de standbouw. We delen deze beurs dan ook met veel vaste klanten van ons.” Leonie: “Ons sales team heeft klanten ontvangen uit heel Europa, België, Nederland, Zwitserland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Ook in de USA zijn we groeiende”, vertelt zij. “Zelfs in Australië en Japan, eigenlijk overal waar aan standbouw gedaan wordt.” Dirk voegt toe: “Vooral in landen met hoge uurlonen is ons systeem interessant. Snelle en efficiënte montage spaart veel tijd en geld.”
“Ondanks alle goed doorontwikkelde materialen, is er altijd oog voor innovatie binnen ons bedrijf”, vervolgt Dirk zijn verhaal. “Neem bijvoorbeeld onze deuren met geïntegreerde pomp. Deze zelfsluitende deur zorgt voor een enorme rust in een stand. Omdat de pomp ingebouwd zit in de deur en geen los accessoire is, heb je die altijd bij je. Dat soort dingen, daar zijn we sterk in.”
Standbouwer wordt in de watten gelegd met veel service
Leonie: “Service en kwaliteit zijn de eerste prioriteit voor ons. Aluvision heeft een productie-unit in Deinze (België) en Atlanta (US) om wereldwijd een snelle en efficiënte service te kunnen garanderen.” Daar voegt Dirk aan toe: “Er wordt ook continu gewerkt aan de optimalisatie van verpakkingsmethode, zodat de producten compact en goed beschermd bij de klant geleverd worden.”
Poly-55 bright, Forester en Step
Aluvision toonde op EuroShop haar nieuwe lightbox frame ‘Poly-55 bright’. Een perfect passend 55 mm dik frame wat in elk wandpaneel in te voegen is. Achterin het kader wordt een paneel met ledlampen bevestigd, wat zorgt voor een mooie, egale verlichting. Ook nieuw was de ‘Forester’, een 3 meter hoge, mobiele verlichtingspyloon. De pyloon zelf is leverbaar in zwarte poedercoating of geanodiseerd grijs. Standaard is deze elegante lichtoplossing uitgevoerd met zes 35 Watt LED spotlights met een kleurtemperatuur van 3000 K / CRI 90 en een flux van 3000 lumen per spotlight.
In het vloersystemen segment was er de ‘Step’ als nieuw product. Een verhoogd vloersysteem bestaand uit een combinatie van vaste kaders met aanvullende rand- en hoekmodules. De standaard oppervlakte is 1 x 1 meter, maar andere afmetingen zijn mogelijk. De modules zijn in hoogte verstelbaar van 100 tot 130 mm, met een vrije doorgang onder de vloer van 60 mm maximum.
Tekst: : Jan Mol Beeld: : Jan Mol / Aluvision
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.