Platform over beurzen, retail & online business
Standbouw

Jongste standbouw bedrijf heeft duurzame ambities

kb-expo-karlo

18 maart 2019 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

Eind vorig jaar maakten we melding van de vliegende start die het jongste standbouw bedrijf van Nederland door heeft gemaakt. KB Expo in Deurne, onder de bezielende leiding van Karlo Althuizen en Brian Flinkers hadden net ‘ja’ gezegd tegen een 500 m2 tellend pand. 

Naast een kantoor en een experience room in aanbouw, vinden we er ook een ruime productiehal. Het is ‘verbouwen met de winkel open’ voor de mannen. “De orderstroom groeit nog net zo hard en het werk gaat even voor”, zegt Karlo, wanneer we hem bezoeken. Ondertussen broedt het duo op innovatieve concepten om in de wereld van beurzen en evenementen te lanceren.

De zaag erin!
“Dat mag je letterlijk opvatten”, vervolgt Karlo. “We hebben onze eerste grote investering gedaan en hier een zaagmachine in de productiehal gezet.” We kijken naar een uit de kluiten gewassen, gloednieuwe Altendorf. “De aanschaf van de zaagmachine past in onze ambitie om duurzaam te werken”, legt Karlo uit. “We hebben al ons commitment naar beMatrix en kunnen duurzaam en modulair bouwen. Voor ons houtwerk hebben we nu een eigen zaaginrichting, die ons een boel afval en tijd bespaart. Zo zijn we niet meer afhankelijk van externe zagerijen, dat scheelt transport. Wanneer we onze producten leveren, dan maken we altijd gebruik van een transportbedrijf dat zo dicht mogelijk in de buurt is. Het zijn dit soort aanpassingen die samen het verschil maken. We zoeken onze partners uit op duurzaamheid, dan noem ik namen als beMatrix, JMT en Adexpo. Die bedrijven passen bij onze filosofie.”

KB Expo

Door KB Expo gerealiseerde stand voor Koninklijke Raymakers uit Helmond, op de heimtextil 2019 in Frankfurt.

Een nieuw concept waarbij het mes aan twee kanten snijdt
Het mag KB Expo nog zo voor de wind gaan in deze roerige opstartfase, Karlo weet echter als geen ander dat zo’n storm ook een keer kan gaan liggen. Daarom is het van belang om continuïteit te creëren. Een vernuftig plan moet daarvoor gaan zorgen: “We willen klanten graag aan ons binden, in plaats van hen éénmalig te mogen bedienen. Daarom willen we een stand die in zijn totaliteit een ‘x bedrag’ kost, aanbieden voor een laag instap ‘fee’. De rest van het bedrag smeren we uit over een periode van, bijvoorbeeld, 3 jaar. We rekenen de klant maandbedragen voor opslag, transport en reparaties. Zeg dat de klant 6 beurzen draait met die stand, in een periode van 2 jaar, dan volgt in het laatste jaar de betaling van het restbedrag. Hij kan daarna kiezen of hij de stand bij ons in opslag laat staan, of hem mee wil nemen in een nieuw abonnement, met een upgrade. Zo zorgen we voor continuïteit bij KB Expo en maken we alles behapbaar voor de klant.”

Voor afnemers van stands betekent deze methode een helder overzicht van vaste lasten per maand, in plaats van een eenmalige grote financiële aderlating. Tot besluit zegt Karlo: “We gaan voor partnerships met deze constructie, waarbij iedereen wint.”  

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details