Platform over beurzen, retail & online business
Producten

Kleuren en materialen dienen in het juiste licht gezien te worden

colorpicker-kopiren

25 juli 2019 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

We hebben het allemaal wel eens meegemaakt: je koopt een auto, bankstel, gordijn of kledingstuk en je moet in de winkel de kleur en het materiaal beoordelen. Vaak worden stalen even mee naar buiten genomen om deze bij daglicht te beoordelen, omdat kunstlicht vaak een ander beeld oplevert.

Toch is het mee naar buiten nemen van een staal slechts een momentopname. Je bent sterk afhankelijk van het weer. En daarmee is het geen garantie dat het product later daadwerkelijk beantwoordt aan de wensen. Immers, wanneer je ’s avonds de gordijnen sluit en de nootjes op tafel zet, is het licht totaal anders dan overdag. Dit licht is tot nu toe niet na te bootsen in showrooms. Daar is nu eindelijk een mooie oplossing voor. Invisua Lighting BV uit Geldrop ontwikkelde vanuit een jarenlange expertise in licht een lichtsimulatie systeem waarmee alle lichtsituaties eenvoudig getoond kunnen worden. Een oplossing die zowel eindgebruiker als ondernemer helpt om teleurstellingen te voorkomen. We spreken Matthijs Keuper, CEO bij Invisua Lighting.

Van daglicht tot kaarslicht
“Al is de bemonstering in een showroom nog zo goed, het juist beoordelen van de stalen hangt af van het licht waarin het staal bekeken wordt”, opent Keuper het gesprek. “Daglicht is heel koel en de verlichting thuis is juist zeer warm. De verlichting in showrooms houdt vaak het midden daartussen en is daarmee niet representatief voor de lichtsituatie thuis. Eenmaal thuis kan dit voor een onaan-gename verrassing zorgen. Wij hebben om die reden een verlichtingspakket ontwikkeld voor retailers, waarmee elke vorm van dag- en avondlicht gesimuleerd kan worden. Sterker nog, wie wil weten hoe de bekleding van de bank overkomt bij kaarslicht, kan dit vooraf bekijken.”  

Invisua Lighting BV

Goed om te weten wat er met de kleur gebeurt wanneer de lichtomstandigheden wijzigen.

Invisua Lighting BV

De weergave van materiaal en kleur bij verschillende vormen van belichting.

 

Ook ’s lands bekendste meubelmerk heeft het licht gezien
Voor Keuper is het feit dat Leolux de weg naar Invisua gevonden heeft een mooie opsteker en tevens het bewijs dat de varia-bele lichtsimulatie werkt. “In een demo opstelling hebben we bij Leolux armaturen geplaatst met ledverlichting die middels onze app kan worden aangestuurd. Met deze app kunnen simpel en doeltreffend alle denkbare lichtomstandigheden gemaakt worden. Het hele systeem is makkelijk te installeren en te bedienen. Voor Leolux was het resultaat zo’n doorslaggevend succes dat het systeem binnenkort in meerdere winkels toegepast wordt.”

Ook de reactie van het meubelmerk Bretz spreekt boekdelen. “Hun tot in het extreme ontworpen meubels komen beter tot hun recht dankzij de dynamische verlichting van Invisua. Bretz heeft een flagshipstore uitgerust met ons systeem en stuurde een bedankbericht om ons te laten weten hoe goed dit voor hen werkt. Ze zijn zelfs van mening dat deze verlichting een echte must is voor iedere meubelzaak.”

Invisua Lighting BV

In vogelvlucht verschillende kleuren die duidelijk van weergave veranderen wanneer er sprake is van ander licht.


Breed inzetbaar en laagdrempelig
Invisua is na het succes van de pilots in meubelbranche overtuigd van het nut van dynamische lichtsimulatie voor andere branches. “Overal waar klanten kleur, materiaal en textuur moeten beoordelen. Van kledingzaak tot woninginrichter, van meubelzaak tot autoshowroom”, somt Keuper op. Om de drempel laag te houden voor de ondernemer, biedt Invisua de app aan met één tot vier spots. “Dat zijn instappakketten, waarmee men meteen aan de slag kan en waarvan het resultaat direct merkbaar is. Denk je de voordelen eens in: niet meer zeulen met rollen tapijt naar de voordeur en geen teleurgestelde klanten die ontdekken dat de gekozen stof thuis toch anders uitpakt. Er wordt vaak bezuinigd op verlichting binnen de retail. Met dit systeem kun je in ieder geval één plek in de winkel creëren waar je jouw klant optimaal kunt adviseren”, zegt Keuper tot besluit.


Meer informatie?

W: Invisua.com
T: 040-7370190

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details