DX-luchtgordijn
01:29
04-06-2019

Klimaatinstallatie in retail wordt maatwerk door goed partnerschap

In het constant veranderende retail landschap veranderen de eisen die gesteld worden aan klimaatinstallaties in hetzelfde tempo mee. Natuurlijk speelt de installatiebranche daar op in met een scala aan oplossingen die men kant en klaar ontwikkelt. Soms moet je als expertisebedrijf echter een stap verder gaan.

Eén van die expertisebedrijven is Kersten Retail uit Elst (Gelderland). Edwin Derksen is daar Senior Salesengineer en hij vertelt ons over de unieke samenwerking die zij hebben met Frico BV uit Harderwijk.

DX-luchtgordijn

Het ellipsvormige luchtgordijn bij Primark in Arhem is naast zeer functioneel ook bijzonder esthetisch.

De bakermat van het DX-luchtgordijn
“Frico is één van onze vaste leveranciers”, opent Derksen het gesprek. “Zij leveren onze luchtgordijnen. Met Frico onderhouden we een echte partnerrelatie, die net even een stap verder gaat dan verkopen en inkopen. Wanneer wij op basis van specifieke klantvragen een situatie niet met een standaardoplossing kunnen invullen, dan gaan we naar de tekentafel. Ons idee wordt daarna gepresenteerd aan Frico en samen werken we een plan uit.”

Een mooi voorbeeld van die innovatieve samenwerking is het eerste DX-luchtgordijn, dat Kersten Retail samen met Frico heeft ontwikkeld. “Deze innovatie is de bakermat geweest voor de huidige DX-luchtgordijntechniek. Verwarmen en koelen met één luchtgordijn is inmiddels niet meer weg te denken uit de installatiewereld”, schetst Derksen. “Soms moet je de oplossing vinden op basis van vormgeving. Als voorbeeld noem ik dan graag Primark in Arnhem, waarvoor we samen met Frico een ellipsvormig luchtgordijn hebben ontworpen. Frico maakt het gewoon, men denkt er graag mee met de klant en aarzelt nooit om nieuwe ontwikkelingen door te voeren.”

DX-luchtgordijn

Een riante overspanning van maar liefst 10 meter!

Dezelfde taal spreken en directe communicatie zijn sleutelwoorden
“We kunnen alleen innovatief zijn dankzij de innige samenwerking. Kersten Retail en Frico BV spreken dezelfde taal, we weten waar de retail behoefte aan heeft en voeren directe communicatie omtrent ieder project. Dat is bepalend voor het succes”, aldus Derksen. 

Een onderdeel van Kersten Retail is Conntech in Elst, waar zowel ontwikkeld als geproduceerd wordt. Martijn Stuart is Product Mananger bij Conntech en ook hij werkt nauw samen met Frico BV. “Wij hebben de vlakbandkabels ontwikkeld voor de IR-verwarmingspanelen van Frico. Deze kabels zijn via onze webshop voor iedereen te bestellen die met Frico IR-panelen werkt. Monteurs hebben door de combinatie van de IR-panelen en de bijpassende vlakbandkabels op locatie een plug and play verwarmingsinstallatie in handen. Dat spaart tijd en geld en zorgt voor een zeer nette afwerking”, zegt Stuart tot besluit.

DX-luchtgordijn

Kersten Retail en Frico hebben samen gezorgd voor een perfecte oplossing op maat. 

Tekst: Jan Mol
Beeld: Frico BV

instore-livecomm.nl partners

POS-materialen