Het gaat goed met Loetje! Dit voorjaar heeft het vermaarde biefstukrestaurant, dat in Amsterdam en omgeving al jaren lang een groot begrip is, in Rotterdam haar tweede restaurant geopend. De vraag is enorm. Ook de Rotterdammers zijn gecharmeerd van het concept. Het eerste filiaal zit op de Kop van Zuid (was al enige tijd open) en nu kunnen de liefhebbers ook terecht in het centrum, vlakbij station Blaak. Vanaf het terras aan de buitenzijde is er een inspirerend zicht op de kleurrijke Markthallen. Niet alleen de malse biefstukken, maar ook de Look and Feel van de restaurants lijken het recept te zijn voor het succes van Loetje…
Aan het woord is Ger van der Beek van Imarco, de toonaangevende tegelspecialist uit Montfoort. “Dit project was een mooie uitdaging voor ons”, zegt hij. “Loetje had haar oog laten vallen op een mooi oud en historisch jaren ’30 gebouw. Het betrof het voormalige KPN-pand uit 1947. Alles op het maaiveld is getransformeerd tot restaurant. Wij mochten het tegelwerk leveren.” Volgens Ger moest de stijl van de jaren ’30 wel behouden blijven. “Dat zie je dus duidelijk terug in het tegelwerk. De tegels zijn 10x10cm en met de juiste kleurencombinaties. Vanaf het moment van akkoord zijn we er in totaal ongeveer 8 weken mee bezig geweest.”
“In het restaurant heb je verschillende kleine nisjes”, vervolgt hij. “Als je daar ook sfeer wilt creëren, dan moet je dus goed nadenken over het tegelwerk. Het klopt optisch niet als je daar ‘grote tegels’ zou plaatsen. Juist op die plek hebben we dan ook kleinere tegels geplaatst.”
Volgens Ger snapt Loetje heel goed waar ze mee bezig is en hoe de hedendaagse restaurantgast kan worden verleid. “Loetje snapt goed wat de belangrijkste (consumenten)trends op het gebied van inrichting zijn. Wij sluiten daar op aan. Zo zie ik dat het Oud-Hollandse weer in trek is. Er lijkt anno 2019 een hang naar nostalgie. Dat zie je dus ook terug bij deze Loetje in Rotterdam.”
“Een andere belangrijke trend is de materiaalkeuze. Er is behoefte aan natuurlijkere en pure materialen. De nisjes bij Loetje zijn daar een goed voorbeeld van. Ook is de verlichting in een restaurant belangrijk”, stelt de projectmanager. “Het is een samenspel dat er moet zijn met alle andere componenten van de inrichting. Zoals de tegels.”
Voor de medewerkers van Imarco is het ‘core business’ om altijd vinger aan de pols te houden bij zich ontwikkelende trends. “We zijn al meer dan 40 jaar actief, we werken in veel branches en we hebben dagelijks intensief contact met veel fabrieken, die ons regelmatig bijspijkeren op wat zij zien. Dat combineren wij altijd effectief met de gedachten van de architecten die we ook dagelijks spreken. Mede daarom ben ik er van overtuigd dat de markt ons is gaan zien als een betrouwbare partner met kennis van zaken. En dat we daarmee een bijdrage leveren aan de doelstellingen van onze opdrachtgevers. Vraag het maar aan Loetje.”
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.