Han Leenhouts.

01:21
10-02-2020

Maak van passanten op de beurs bezoekers!

Wanneer je er alles aan hebt gedaan om de perfecte beursstand neer te zetten, maar het aantal bezoekers op de stand valt achteraf bitter tegen… Wat ging er dan mis? De kans is groot dat het – onbedoeld – aan de mensen op je stand ligt. Een beursstand bemannen, klanten te woord staan en zorgen voor conversie is eigenlijk topsport. Dat vul je niet in met personeel dat de salesmentaliteit van thuis meeneemt.

Beurstrainer Han Leenhouts van Sales & Pepper weet er alles van. Hij werd regelmatig geconfronteerd met bovenstaande teleurstelling, in de tijd dat hij werkte voor een standbouwbedrijf. Reden voor hem om eens in de menselijke psychologie te duiken die bepaalt of de standbemanning goed of slecht presteert. Inmiddels is hij beurstrainer en traint hij mensen om goed beslagen ten ijs te komen op de beurs. “Doelgericht en met plezier aan de slag”, om in zijn woorden te spreken.

Spreker en moderator op EuroShop

Leenhouts is spreker en moderator op EuroShop 2020. De lezing die hij geeft op zondag 16 februari, van 11.30 tot 12.00 uur op de Event + Expo Stage in Hal 4, heeft als thema: ‘De menselijke factor’. Hij spreekt over de mens op de stand, waar volgens hem te weinig aandacht aan wordt besteed. ‘Van contact naar contract’, zo luidt het. Zijn verhaal gaat over het bereiken van een grotere conversie door de menselijke factor bij een beursdeelname te optimaliseren. Daarnaast modereert Leenhouts de overige 18 sessies die in vier dagen tijd op EuroShop plaatsvinden. Onderwerpen zijn onder meer internationaal exposeren, digitalisering, beurslogistiek, standontwerp, toepassingen van nieuwe materialen, young leadership en de toekomst van beurzen in het algemeen. Op donderdag 20 februari wordt het programma afgesloten met designlessen uit de Exhibitor Magazine EuroShop Award.  


Wie is Han Leenhouts?

“Ik ben heel gevoelig voor een opgewekte sfeer in een professionele omgeving. Ooit was ik commercieel directeur bij een vooraanstaand standbouwbedrijf. We maakten prachtige stands. Echt, The Works! Toch gebeurde het wel eens dat de klant teleurgesteld was over bezoekersaantallen. Ik besloot te gaan helpen, gewoon op de beursvloer van mijn klanten. Toen merkte ik dat aan de stand meer aandacht was besteed dan aan de mensen! Ik besloot beurstrainingen te geven en had mijn passie gevonden. Het blijkt voor mensen soms niet gemakkelijk om zich open te stellen en daadwerkelijk contact met bezoekers te maken. Mensen hun eigen stijl te helpen ontdekken en tot wasdom te brengen. Heerlijk vind ik dat! En dan de conversie…”

(bron: website Sales & Pepper)

Tekst: Jan Mol

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

Lees meer over: beurs , Beursstand , euroshop

instore-livecomm.nl partners