01:21
07-10-2019

Maison l’Art Nouveau is ‘Period Decorating’ de Horeca

Om te overleven moet een retailer er tegenwoordig met kop en schouders bovenuit steken. En de consument wil een beleving. Feiten waar we niet meer omheen kunnen. We weten het allemaal. Maar hoe dan? Het antwoord lijkt simpel: Period Decorating!

Vier jaar geleden startte Olga Harmsen haar bedrijf Maison l’Art Nouveau omdat ze zelf iets miste op de markt: materialen om haar monument uit 1913 correct mee in te richten. Stad en land had zij afgezocht, maar er was in Nederland geen winkel waar zij de juiste materialen voor haar historische interieur kon vinden. De beslissing was snel genomen. Want hoe vaak vind je nou een gat in de markt?

Harmsen speurde vervolgens over de hele wereld naar materialen en bouwde een indrukwekkend assortiment op. Tegels, behang, stoffen, vitrage, vloerkleden en gips-ornamenten. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze heeft het in haar assortiment. Alles in die flamboyante stijl van rond 1900, die we Art Nouveau (of Jugendstil) noemen. En dat daar een markt voor is blijkt. Want de aanvragen komen uit heel Europa. Maison l’Art Nouveau richt niet alleen villa’s in Nederland in, ver over de grens weet men deze specialist eveneens te waarderen.

Period Decorating is Beleven met een grote B

Dat Maison l’Art Nouveau iets ‘anders’ biedt hebben verschillende ondernemers inmiddels ook ontdekt. Zo leverde Harmsen behang aan het recent geopende Chocolate Nation in Antwerpen, dat het exclusieve karakter van de private dining room wilde benadrukken. De nieuwste Bavet aan de Baljuwstraat in Brussel bestelde tegels om het thema-interieur – een van de kenmerken van de succesvolle fast casual-keten – kracht bij te zetten. Kookstudio Let’s Cook in Budel vroeg Harmsen om advies bij de herinrichting van de eetzaal. En ook in Haarlem mocht Harmsen meedenken toen de New York Deli moest worden ingericht. Sjokolade Fabrikk Klaebu in Noorwegen liet behang invliegen om de winkel in stijl aan te kleden en ga zo maar door…

Omdat Harmsen ruim 20 jaar ervaring in de import-export heeft, schrikt zij er niet voor terug om alle materialen rechtstreeks bij de producent te bestellen. En dat vertaalt zich natuurlijk in  scherpe prijzen en flexibiliteit. De meeste stoffen worden zelfs alleen op verzoek van Maison l’Art Nouveau geweven. Harmsen dook ze op in 100 jaar oude archieven en laat ze opnieuw weven voor haar klanten. Unieke materialen dus, voor ondernemers die zich willen onderscheiden. En de consument? Die smult er van!

http://maisonartnouveau.nl

instore-livecomm.nl partners