Platform over beurzen, retail & online business
Events

MAISON&OBJET: 27% meer Nederlandse bezoekers

MAISONOBJET-2017

21 september 2017 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

De afgelopen beurseditie van de woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, van 8 t/m 12 september, werd gekenmerkt door een aanzienlijke stijging van het aantal bezoekers. Vergeleken bij de voorgaande editie in september 2016 was er een groei van 21% (13,6% vergeleken bij september 2015). Ook het aantal Nederlandse bezoekers steeg (weer) aanzienlijk, ditmaal met ruim 27%. Het ontdekken van de noviteiten van dit seizoen, de toekomstige trends, een overzichtelijke indeling, de creativiteit van exposanten en de aanvulling van de sociale netwerken droegen bij aan de positieve resultaten van de vakbeurs met een gunstig zakenklimaat en bemoedigende perspectieven voor de aankomende maanden.

Internationaa
Internationale inkopers en interieurarchitecten, die ook tijdens de januari-editie een stijgend bezoekcijfer kenden, toonden opnieuw veel belangstelling voor de vakbeurs. De forse stijging van bezoekers uit Europese landen zet door: België (+18,8%), Italië (+23,62%), Duistland (+18,5%), Verenigd Koninkrijk (+13.56%) en Nederland (27,46%). Daarnaast blijft ook het aantal bezoekers uit verre exportlanden doorgroeien, met Rusland (+80%) en Brazilië (+78,15%) aan kop. Tegelijkertijd is ook het aantal bezoekers uit India, Marokko (beiden +47,12%) en China (+46,29%) sterk toegenomen.  Tenslotte is een aanzienlijke stijging geconstateerd onder inkopers uit Japan (+23,16%) en uit de U.S.A. (+11,96%).

Uit Frankrijk zelf is het aantal inkopers dat een bezoek bracht aan de MAISON&OBJET gestegen met 20%, vergeleken bij de voorgaande september editie in 2016.

Innovatie
Het aanbod van de MAISON&OBJET wordt voortdurend aangevuld en vernieuwd. Tijdens de afgelopen beurseditie verwelkomde de woondesignbeurs bijvoorbeeld meer dan 3.000 merken waarvan 674 nieuwe exposanten.

Economie
Naast haar belang voor de internationale woondesignbranche heeft de beurs ook een grote directe impact op de economische ontwikkeling van de regio Parijs zelf. Officiële globale analyses door de UNIMEV (Franse vereniging van de evenementenbranche) en het CRT (Regionale Commissie voor Toerisme in de Regio Parijs) hebben de economische resultaten van de vakbeurs geëvalueerd op 360 miljoen euro opbrengsten voor het jaar 2017.

Digitaal
De MAISON&OBJET bevordert zaken, interactie, nabijheid en permanente contacten. Dagelijks deelt de vakbeurs het beste nieuws. Video’s, interviews, trends, foto’s worden verspreid gedurende het  vakevenement maar ook tussen twee edities door. De MAISON&OBJET telt meer dan 250.000 Instagram volgers, 357.000 Facebook leden en is daarmee één van de meest invloedrijke vakbeurzen via social media. Deze 360⁰ strategie wordt aangevuld door aanwezigheid van de beurs op Pinterest, LinkedIn en Twitter.

Voor nog meer digitale beleving is vorig jaar het digitale platform MOM (MAISON&OBJET AND MORE) gestart. MOM was ook deze beurseditie aanwezig met een stand om de ‘best of’ van de noviteiten te presenteren, en de mogelijkheid en het belang van contact tussen exposanten en bezoekers in stand te houden tussen twee verschillende beurssessies door.

MOM viert haar eerste jaar
Het digitale platform MOM fungeert als verlenging van de vakbeurs MAISON&OBJET. De beleving van de vakbeurs is hiermee het hele jaar mogelijk voor leveranciers en bezoekers. Fabrikanten en ontwerpers presenteren er hun showrooms en nieuwe collecties: meer dan 25:000 producten met gedetailleerde omschrijving en foto’s kunnen worden geconsulteerd en vormen een permanente inspiratiebron voor de bezoekers.  MOM is een jaar geleden geïntroduceerd en wordt drukbezocht tijdens de beursedities en voornamelijk in de tussenliggende periodes. De exposanten bevestigen vele aanvragen, kwalitatieve contacten en boekingen te krijgen. Bezoekers beschouwen MOM als een praktisch platform voor zakelijke contacten en het uitkiezen van favoriete producten. Voor alle soorten marktspelers – importeurs, distributeurs, restaurants, boetiekhotels, interieurarchitecten, decorateurs, winkels en conceptstores – optimaliseert MOM de continuïteit tussen twee beursedities en biedt unieke groeimogelijkheden aan exposanten.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details