Platform over beurzen, retail & online business
Events

MAISON&OBJET PARIS september 2017: Tristan Auer, designer van het jaar

MaisonObjet-Paris

11 juli 2017 Leestijd 7 minuten

Deel dit artikel

Ieder jaar zet de MAISON&OBJET PARIS, internationale vakbeurs voor woondecoratie, de schijnwerpers op de meest kenmerkende en actuele internationale designers en decoratiemerken. Tweemaal per jaar kiest de vakbeurs een designer van het jaar, voor de januari editie betreft het een ‘designer’ profiel en voor de september editie een ‘binnenhuis/projectarchitectuur’-profiel. Tijdens de aankomende beurseditie, van 8 t/m 12 september 2017 gaat de aandacht uit naar de interieurarchitect  Tristan Auer.  

Gevoel voor de Franse Art de Vivre
Opgeleid door bekende designers en architecten (Christian Liaigre en Philippe Starck), heeft Tristan Auer zijn eigen stijl ontwikkeld: custum made design, met een gedurfd combinatie van klassieke referenties en modern design. Deze benadering leidt tot harmonie en originaliteit in zijn creaties, met aandacht voor gebruiksgemak en welzijn: het beginsel van Art de Vivre.

Vandaag de dag wordt zijn naam wereldwijd geassocieerd met elegantie en Franse stijl. Onder de titel ‘Designer van het jaar’ voor de september editie van de MAISON&OBJET Paris, ontwerpt Tristan Auer het decor voor de stand (hal 8) waar zijn werk wordt gepresenteerd.

Wereldwijde erkenning
In 2002 startte Tristan Auer zijn eigen bedrijf Izeu. Dankzij een kenmerkend inzicht in de behoeften en verplichtingen van een luxe wereld, heeft hij vele wereldwijde projecten uitgevoerd: transformatie en renovatie van exclusieve hotels, zoals Les Bains en het Hôtel de Crillon in Parijs, privé villa’s en appartementen in Parijs, New York, Londen en op het Mustique eiland, het ontwerpen van showrooms en stands voor gerenommeerde merken (Cartier), samenwerkingsverbanden met designmerken – Pouenat, Contardi, Holly Hunt, Taillardat, Chrisophe Delcourt, Ozone, etc. Daarnaast werkt hij ook met vastgoed groepen en hotelketens en ondersteunt hen om hun merkimago te versterken op basis van luxe en Franse knowhow.

Ontwerper van unieke interieurs
Voor Tristan Auer is elk ontwerp een unieke ruimte, vol van emoties, afgestemd op de gebruikers, ver van het idee om een succesvol concept te dupliceren. Geen regels, vooroordeel of vooropgezette ideeën. Het enige wat telt is het luisteren naar de klant met aandacht voor de levensstijl, de ruimte, de afmetingen en het licht. Dan volgen schetsen en materiaalonderzoek, een noodzakelijke stap voor het creëren van een nieuw verhaal. En met de onderliggende gedachte om diverse atmosferen te presenteren voor het beleven van verschillende ervaringen, afhankelijk van het humeur of de stemming. Woonruimtes waar mensen hun eigen leven kunnen creëren.

Harmonie door variatie
Met zorgvuldige en gedurfde aanpak, combineert Tristan Auer stijlen en periodes, ontwerpen voor zowel grote merken als meer bescheiden inrichtingen, felle kleuren en de meest zachte. Voor hem ontstaat harmonie door variatie: het is een kwestie van ritme, zoals bij een muziekcompositie.

Voor de ontwerpen van zijn ‘haute couture’ interieurs, omringt Tristan Auer zichzelf door de beste ambachtslieden met unieke know-how die bijdragen aan een Franse stijl. Een goed voorbeeld hiervan is het Hôtel de Crillon waar uitsluitend Franse ondernemers gecontracteerd werden, met aandacht voor de werkverdeling tussen verschillende ambachtslieden voor het bereiken van de allerhoogste kwaliteit.

Een man vol passie
Gepassioneerd van oude auto’s en roadtrips – die hem een tijdloos gevoel geven – personaliseert Tristan Auer de mooiste auto interieurs, zoals hij ook zou doen in hotels of privé residenties; binnendeur pockets van kasjmier, suède plafond, mat lederen dashboard en bijpassende tassen, voor het beleven van echte emoties op ieder moment.

Projecten 2017-2019
Tristan Auer lijkt eerder twee dan één dan leven te leiden, hij is altijd in beweging en leidt verschillende projecten tegelijkertijd: de renovatie van het Hôtel de Crillon, waarvan de oplevering is gepland voor zomer 2017, een nieuw paviljoen voor een groot champagnehuis in Reims, twee particuliere villa’s in St Barth en twee in Parijs, een hotel op het eiland Mustique en nog een in de Marais en daarnaast verschillende voorwerpen….

Als Designer van het Jaar van de MAISON&OBJET PARIS exposeert hij zijn werk in september 2017 op een speciale stand in beurshal 8. Het decor vertelt het verhaal van de Franse Art de vivre, waarbij verfijnd klassiek wordt gecombineerd met sensuele moderniteit. Aan beursbezoekers die gedurende de dag duizenden objecten hebben bekeken, biedt hij een ruimte om te ontspannen en te genieten: een betoverende time-out. Vormgegeven door perfecte architecturale elementen (bogen), lichte tinten (wit en pastelgroen) afgewisseld door enkele kleurvibraties, wordt het concept gecreëerd rondom symbolische elementen: in het midden een bar, synoniem voor gezelligheid en elegantie, een vintage auto, symbool voor reizen, en in lijn met zijn belangstelling in de filmkunst, een serie van cinematografische composities.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details