De door Imagebuilders ontworpen stand voor EFKA op EuroShop 2020.

02:45
06-02-2020

Marktleider op gebied van aluminium (led)frames werkt intensief samen met klanten voor het perfecte product

Het begon allemaal met de productie van aluminium frames voor de Sign en Printindustrie. Inmiddels is het bedrijf in Drachten ook al niet meer weg te denken in de wereld van winkel- en kantoorinrichting en standbouw. We hebben het over EFKA, dat zich momenteel bevindt in een doorontwikkeling en groeitraject.

Ids Boersma, directeur bij EFKA: “Onze groei als organisatie richt zich steeds vaker op het ontzorgen van de klant. Meer en meer worden we in een vroeg stadium betrokken bij de projecten. Meedenken en adviseren zodat tenders en offerte aanvragen voor onze klanten opdrachten worden. Ook bij het realiseren van het project wordt ons aandeel steeds groter. We kunnen bijvoorbeeld onze frames in een neutrale verpakking rechtstreeks naar de eindklant sturen voor montage.”

Niet voor niets is EFKA uitgegroeid tot marktleider op het gebied van aluminium frames in Nederland en België. In de rest van Europa groeien ze erg snel. Boersma vervolgt: “Steeds vaker worden we benaderd door shopfitters maar ook door standbouwers en kantoor/projectinrichters. De toepasbaarheid van onze aluminium frames wordt steeds breder. Daarom zijn we ook druk met de ontwikkeling van een office en expo productlijn.”

Goed partnerschap levert meerwaarde voor de eindklant

“Samenwerken betekent voor ons samen optrekken, transparant en in goed vertrouwen. Er staan wanneer je er nodig bent. Dat betekent dat we ondersteuning aan onze klanten leveren, als het moet op locatie, waar ook ter wereld. Een tevreden eindklant, dat is het doel”, aldus Boersma. We zitten met hem aan tafel bij Imagebuilders in Apeldoorn, samen met Michael Romijn, Senior Accountmanager bij Imagebuilders en Fred Wichmann, de kersverse CEO van Imagebuilders.

Romijn beaamt de woorden van Boersma: “Samenwerken in goed partnerschap moet voelen alsof je familie bent van elkaar. Als samenwerkende bedrijven moet je optimaal van elkaars kracht gebruik kunnen maken. Daarbij blijkt hoe belangrijk wederzijds vertrouwen is.”

Het contact tussen EFKA en Imagebuilders is niet nieuw. Romijn: “We hebben nu zo’n 5 jaar contact met EFKA, we kochten bij hen regelmatig peesdoekframes. De laatste 2 jaar echter is er sprake van een zeer intensieve samenwerking en mogen we spreken van werken in goed partnerschap. Doordat we dezelfde taal spreken, dezelfde kwaliteitsnormen hanteren en EFKA perfect kan inspelen op de dynamiek die er bij ons heerst, kunnen we sneller anticiperen op de markt en onze klanten optimaal bedienen.”

Van links naar rechts: Fred Wichmann, Ids Boersma en Michael Romijn.

 

Hetzelfde doel als dat van de klant nastreven

Bij zowel EFKA als bij Imagebuilders staat alles en iedereen in dienst van de klant. “Het is makkelijk om te zeggen dat we dat ook verwachten van onze toeleveranciers, in de praktijk wordt echter de waarde van de samenwerking bewezen”, vervolgt Romijn.

“Wanneer we kijken naar onze klant Levi’s, die op dit moment bezig is met het uitrollen van het Levi’s  concept voor hun brandstores, dan zien we goed welke toegevoegde waarde EFKA biedt.” Boersma vult aan: “Speciaal voor deze klant van Imagebuilders hebben we meegedacht in de ontwikkeling van textielframes voor aan de wand en voor aan het plafond. Het succes van Imagebuilders is ons succes en omgekeerd. In Drachten zetten we graag samen de schouders onder een project, ons hele bedrijf is in alle gelederen betrokken bij het werk van onze klanten. Ons personeel is zich bewust van het belang van flexibiliteit, kwaliteit en een goede prijs-kwaliteitverhouding.”

De consistentie in het gezamenlijk nastreven van hetzelfde doel zorgt voor een goede vertrouwensband. “Dat zie je ook terug bij Atelier Munro bijvoorbeeld, waar EFKA ook in beeld kwam. Het resultaat mag er zijn en in de samenwerking vulden EFKA en Imagebuilders elkaar perfect aan”, aldus Romijn.

Een goede relatie kent tweerichtingsverkeer

Boersma vertelt dat de EFKA stand voor EuroShop 2020 is ontworpen door Imagebuilders. “EFKA zal zich voor het eerst op de Euroshop presenteren. We laten graag zien hoe onze producten voor meer beleving in de winkel zorgen. Dan moet je stand wel kloppen. Een huzarenstuk om een dergelijke stand in zo’n korte tijd te ontwerpen en te produceren”, schetst hij. Het feit dat dit kan heeft alles te maken met een ommezwaai binnen Imagebuilders.

Wichmann licht toe: “Voorheen werkten we uitsluitend met designbureaus. Klanten vroegen ons echter steeds vaker om toch op de stoel van de designer te gaan zitten en iets te ontwerpen of te visualiseren. Door die kennis in eigen huis te hebben nu, kunnen we zeer snel en flexibel inspelen op klantvragen en wijzigingen in ontwerpen doorvoeren. We hebben nu een eigen designafdeling, maar zijn zeker niet van plan om afscheid te nemen van de grote designers. Je mag dit zien als een extra stuk service aan onze klanten.”

EFKA op de EuroShop

“Omdat we signaleren dat onze toegevoegde waarde in een eerder stadium bij projecten wordt gewaardeerd, willen we ons graag presenteren aan de gehele shopfitters- en retailmarkt. Tijdens de EuroShop gaan wij laten zien hoe onze producten bijdragen aan de beleving op de winkelvloer”, sluit Boersma af.

Tekst: Jan Mol  
Beeld: Jan Mol /EFKA/Imagebuilders

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners