Building Retail

Kledingmerk Didi mag zich verheugen in een nieuwe winkel op Hoog Catharijne.

02:01
11-06-2019

Met een flinke vaart het pakket van eisen doorlopen

Bouwmanagementbureau kind aan huis op Hoog Catharijne

Hoog Catharijne staat hoog aangeschreven bij het winkelend publiek. Het nieuwe deel is een weldaad voor zelfs de meest verwende shopper. Dat is niet alleen te danken aan de mooie merken die er alles uit de kast halen om het hart van de bezoeker te winnen, maar vooral ook door een zeer strak beleid van de eigenaar van het winkelcomplex, Klépierre.

“Het pakket van eisen en de hoeveelheid voorschriften die door Klépierre zijn opgesteld mogen op sommigen weliswaar erg zwaar overkomen, toch is het juist dit soort controle die wildgroei voorkomt. Daar vaart aan het eind van de dag de retailer net zo wel bij, als de consument, die op Hoog Catharijne in stijl ontvangen wordt”, zegt Robin Albersen, eigenaar en directeur van Building Retail.

Building Retail

De pui is 9 meter breed en 7 meter hoog, met bijzondere, open etalages (zonder glas) links en rechts naast de ingang.


Weten waar Abraham
de mosterd haalt in Utrecht
Kledingmerk Didi mag zich verheugen in een nieuwe winkel op Hoog Catharijne. Building Retail nam daarvoor de bouwmanagement opdracht aan van het merk. Albersen vertelt: “We hadden Didi in Zwolle al gedaan, een interne verbouwing. Vanuit dat werk is het contact ontstaan om de bouw van de winkel in Utrecht te begeleiden. In een telefoontje van de directie van Didi – in augustus 2018 – werd uitgelegd dat men af was gestapt van intern bouwmanagement en dit via outsourcing doet tegenwoordig.”

“Wel werkt men bij Didi met een vast bouwteam, daar hebben wij ons met Building Retail aan geconformeerd. Wat belangrijk bleek voor de directie van Didi, was het hebben van een bouwmanagementbureau dat het klappen van de zweep kent op Hoog Catharijne. Building Retail weet inmiddels wel waar Abraham de mosterd haalt, als het aankomt op het werken naar de maatstaven van Klépierre. We hebben de nodige ervaring op Hoog Catharijne opgedaan, met bijvoorbeeld de winkels van Lindt en G-Star. Een sterk punt van Building Retail is ons netwerk in combinatie met onze reputatie. Weten waar je over praat en weten met wie je erover moet praten is van cruciaal belang bij dit soort werk.”

Building Retail

Ook Didi draagt bij aan de winkelbeleving op Hoog Catharijne.


Van nieuw opgeleverde
casco-ruimte naar een schitterende kledingzaak
De eerste fase bestond voor Building Retail uit een stuk overleg met Klépierre. De ruimte was casco opgeleverd, zonder voorpui. Albersen: “Didi heeft een externe architect die de pui ontworpen heeft en ook getekend heeft voor het interieur. Om tot een goed resultaat binnen de normen van Klépierre te komen, moest er met een aantal zaken rekening gehouden worden. Zo hanteert Klépierre een Design Control Zone. Men wil bepalen wat er in de eerste anderhalve meter achter de pui te zien is. Daartoe brengt men een eigen architect mee, die erover waakt dat de entree en etalage in het ‘straatbeeld’ passen. Wij zorgden er op onze beurt voor dat alle toeleveranciers passen en werken binnen dat concept en hadden de zorg over het budget en de deadline op onze schouders liggen.”

Building Retail

De etalages naast de entree vallen binnen de Design Control Zone.

De pui zelf is een huzarenstuk, vernemen we. “De pui is 9 meter breed en 7 meter hoog, met bijzondere, open etalages (zonder glas) links en rechts naast de ingang. Alle disciplines kwamen bij de bouw van de pui aan bod. De pui zelf, de beplating, de kolommen en de verlichting. We hebben met een speciale werkvergunning, zonder hinder na winkeltijd gewerkt”, zegt Albersen tot besluit.   

Tekst: Jan Mol
Beeld: Petra de Munck

instore-livecomm.nl partners

Invisua LightingVisitekaartjes