01:36
20-07-2018

Modulaire vloer beleeft vliegende start

Waar we in onze vorige editie de modulaire beursvloer van ABC Display hebben aangekondigd, zo kunnen we in deze editie reeds melden dat er sprake is van een vliegende start. Eigenaar en directeur Cyrus Truijens ziet gebeuren waar hij op gehoopt had: de standbouwers lopen warm voor de flexibele, lichte en oersterke vloer.

“De reacties zijn zonder meer erg goed. Men is verbaasd over de sterke eigenschappen van de modulaire vloerdelen. De kunststof vloerdelen meten 50 x 50 cm en kunnen een piekbelasting hebben van 500 kg per cm². Wanneer men een vloerdeel oppakt, volgt de tweede verbazing: het geringe gewicht. Niet alleen het leggen wordt daardoor makkelijk, maar ook opslag, verpakking en transport zien er ineens anders uit.”

Kilometers vloer verkocht
ABC Display heeft op FESPA gestaan met de Stand-On Expo Floor. Dat heeft het bedrijf geen windeieren gelegd. Truijens: “Sinds FESPA hebben we ruim 5.000 m² vloer in productie, dat is ongekend en zegt veel over het product. Het overtreft onze verwachtingen, ondanks dat we er wel op gehoopt hadden.”


Portable Branding:  het standbouwsysteem is licht van gewicht en herbruikbaar.

ABC Display mag dan hoge ogen gooien met deze jongste telg in de familie, het bedrijf is echter ook drukker dan ooit tevoren met de andere takken van sport die het bedrijft. Onder de noemer ‘Portable Branding’ zet Truijens met zijn team modulaire expositiepanelen in de markt. Met deze veelzijdige reclamedragers wordt in een handomdraai een expositiewand van professionele kwaliteit gebouwd. “De maximale maat van zo’n paneel bedraagt 300 cm x 125 cm. Doordat deze panelen eindeloos te koppelen zijn, zijn er geen grenzen gesteld aan het gebruik ervan. Een communicatieboodschap mag zo lang zijn als de ontwerper dat wenst. De panelen zijn tweezijdig inzetbaar, dus er is geen sprake van een onafgewerkte zijde”, aldus Truijens.

Duurzaam en kostenbesparend
Doordat de wandpanelen uit aluminium vervaardigd zijn en de vloerdelen uit spuitgietkunststof, is alles licht van gewicht en herbruikbaar. Dat zorgt voor goede duurzame eigenschappen, niet alleen vanwege de herhaaldelijke inzetbaarheid, maar ook vanwege de lagere transportkosten vanwege minder gewicht. Truijens schetst nog een voordeel: “Wie slechts af en toe een beurswand of -vloer nodig heeft, kan comfortabel huren bij ons. Onze tarieven zijn alleszins schappelijk te noemen. Dat werkt uiteraard kostenbesparend en voorkomt onnodige investeringen en voorraden.”


Zo gemakkelijk en netjes afgewerkt kan het zijn.

Hit the road
Het motto naar de klanten toe is bij ABC Display: ‘Keep moving your brand’. Practice what you preach moet Truijens gedacht hebben, als we kijken naar de plannen die ABC Display heeft om ‘on tour’ te gaan. “We hebben een samenwerkingsovereenkomst met Kortrijk Expo en zullen een aantal beurzen aandoen. Deze zijn de SGI in Dubai, Euroshop Italië en Exhibitor LIVE in Las Vegas”, zegt Truijens tot besluit.    

Tekst: Jan Mol   Beeld: ABC Display
Uitgelichte foto boven: 
Alle takken van sport in een stand verenigd, van modulaire vloer tot modulaire beurswand. Ter demonstratie is de van bovenaf ingelegde kabel zichtbaar.

instore-livecomm.nl partners

Beacon Muse Tune