Twee vrolijke en ontspannen gezichten kijken me aan in het video interview. Ceyda Arslan en Sarah Schauvliege om precies te zijn, de nieuwe sterren aan het firmament bij JMT Rental Furniture & Floor Coverings. JMT groeit en het aantrekken van de juiste medewerkers is daarom onontbeerlijk.
Voor Ceyda is het werken bij JMT niet echt nieuw, anderhalf jaar geleden kwam zij binnen bij JMT om een scriptie te maken voor haar studie. Vanuit die positie kwam zij als medewerker op de binnendienst terecht en inmiddels werkt zij in de Nederlandse buitendienst. Ook Sarah werkt in de buitendienst, maar dan in België. Met nog maar één maand ‘op de teller’ geeft ze echter blijk van een gedegen kennis.
Ceyda over JMT: “Je merkt aan alles dat je in een familiebedrijf bent aanbeland. Collega’s staan voor je klaar en loodsen je door alle vragen en hindernissen heen. De ondersteuning en collegialiteit maken dat je hen ook als familie gaat zien.”
Zowel Sarah als Ceyda zochten werk met veel variatie. “Het is een hectische maar mooie wereld waarin we gestapt zijn, met inderdaad de variatie die ik zocht”, legt Sarah uit. Dat wordt door Ceyda beaamd, zij voegt toe: “Ik vind het persoonlijke contact met de klanten erg fijn, je kunt bij JMT de klant alle aandacht geven die hij of zij verdient.”
Sarah vervolgt haar verhaal: “Momenteel volg ik een avondopleiding interieur-stylist/kleuradviseur. Aangezien van ons verwacht wordt dat we advies op maat geven, denk ik dat ik met deze opleiding een stuk meerwaarde te bieden hebben richting onze klanten.” Meedenken met de klant is belangrijk bij JMT, weet ook Ceyda uit ervaring. “Wanneer een product niet leverbaar is, dan zorgen we voor een passend alternatief.”
Beide dames zijn zonder voorkennis van de branche in dienst getreden. Ceyda: “Nooit had ik kunnen verwachten dat de markt voor beurzen en evenementen zo groot zou zijn. Dat terwijl je als bezoeker toch regelmatig op een beurs loopt. Je denkt er niet bij na als je niet in deze branche werkt.” Sarah merkt op: “Ook wat er allemaal bij komt kijken om de juiste materialen op de juiste plaats te krijgen is veel meer dan je zou denken.”
“De catalogus 2020 is erg mooi vormgegeven en weer overzichtelijker dan voorgaande edities”, zegt Ceyda. “Veel nieuwe artikelen en artikelen die volledig in kleur staan afgebeeld, in plaats van vakjes met kleuren als referentie.” Sarah vult aan: “Artikelen die bij elkaar passen staan handig gegroepeerd. Ook de hoogtes en de daarbij behorende prijzen van tafels komen duidelijk in beeld.”
Zijn er trends te ontdekken? Sarah: “Marmer is een echte trend momenteel, er is veel vraag naar.” Ook Ceyda ziet een trend: “De industrial look met een combinatie van hout en zwart metaal is een aanhoudende trend. Daarbij neemt de vraag naar duurzaam geproduceerde meubelen toe. Natuurlijk zijn we als verhuurbedrijf van nature al duurzaam, maar de volgende stap is dat JMT nog meer meubels gemaakt van gerecycled plastic zal opnemen in de collectie.”
Tot slot vragen we hoe het is om voor een grote Europese speler te werken. “We kunnen met onze buitenlandse vestigingen onze klanten echt comfort bieden. De bestelervaring van de klant is en blijft hetzelfde. Gewoon Nederlands, zoals men gewend is. Wij zorgen dat alles geregeld wordt”, aldus Ceyda. “Het feit dat JMT eigenlijk één grote Europese familie is, daar zit de kracht”, zegt Sarah tot besluit.
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.