HunkeMoller Kalverstraat nieuwe winkelinrichting
05:01
10-05-2017

Nieuwe flagshipstore Hunkemöller heeft veel om het lijf

De op Valentijnsdag geopende winkel van Hunkemöller in de Kalverstraat in Amsterdam is een mekka voor zelfs de meest verwende shopper. Boordevol met de laatste snufjes op het gebied van retail technologie, biedt de flagshipstore een ultieme shopbeleving, waarbij Hunkemöller laat zien dat zij snappen waar de shopper warm voor loopt.

Het bekende lingeriemerk heeft er geen gras over laten groeien. Met 430 m2 aan oppervlakte en drie verdiepingen, ingericht met de mooiste eyecatchers en maar liefst 13 paskamers, heeft de store behoorlijk wat om het lijf. We nemen u graag even mee door deze unieke winkel.

Hunkemoller opening flagship store Kalverstraat Amsterdam

Sharing is caring: gebruik van smartphone wordt toegejuicht
Waar bij andere winkels nog wel eens gemopperd wordt over het gebruik van de smartphone door shoppers, daar moedigt Hunkemöller het gebruik juist aan. Het bedrijf weet feilloos wat haar doelgroep prettig vindt. Winkelen als sociale bezigheid, al het moois willen delen op social media. De Social Wall die in de store aanwezig is, kent een geïntegreerde camera. Daarmee nodigt Hunkemöller de shopper uit om momenten tijdens het winkelen vast te leggen en te delen online.

Ook bijzonder is het click & collect pick-up point. Daarmee biedt de store de mogelijkheid om mobiel af te rekenen. Shoppers hoeven zich geen zorgen te maken over een lege batterij: de store voorziet op diverse locaties in oplaadpunten. Ook dat hoort bij de shoppers experience.

De selfie mirror in de winkel geeft de shopper de mogelijkheid om zo optimaal mogelijk selfies te maken. Wie de selfie dan ook nog deelt met de hashtag #HKMAmsterdam, maakt kans op een giftcard van maar liefst 50 euro, die maandelijks weggegeven wordt.

HunkeMoller Amsterdam interieur

Een hoog feelgood gehalte om in de juiste stemming te komen
Op de parterre wordt de shopper getrakteerd op een nieuwe parfum bar, limited designer collecties en een toplijn aan wellness producten. In het souterrain bevindt zich een primeur: de allereerste shop in shop van de HKMX Sports Collection. Met de aanwezige HKMX bodyscanner meet de klant eenvoudig de fitness progressie.

Tevens zijn op deze verdieping zes paskamers te vinden, die in verschillende thema’s ontworpen zijn. Utilicht ontwierp hiervoor een speciaal lichtsysteem, waardoor passen een unieke ervaring wordt. Hunkemöller pakt echter helemaal uit met de Experience paskamer, waarbij de shopper zelf kan kiezen welke beleving er geboden wordt. Belichting en muziek worden aangepast en daarmee wordt voor elke set de juiste sfeer gecreëerd. De klant kan een keuze maken uit de thema’s sport, seductive, beach en casual.

HunkeMoller Kalverstraat paskamers

Private & Noir verleiden op het hoogste niveau
Op de bovenste verdieping worden de sub brands Private en Noir exclusief getoond. Passen gebeurt ook hier in paskamers die ieder een eigen, bijpassende sfeer hebben. Zes paskamers, om precies te zijn. De Beauty area die zich ook op deze verdieping bevindt, is ingericht om regelmatig touch-ups door diverse, afwisselende merken te kunnen laten plaatsvinden.

Hunkemöller in de Kalverstraat staat hiermee model voor het nieuwe shoppen en biedt een ervaring, die de shopper inspireert en laat zien dat fysiek winkelen weer de moeite waard is.

HunkeMoller Kalverstraat flagship store

Tekst: Jan Mol   Beeld: Nico Brons Fotografie


Verbouwen op het hoogste niveau

Bouwbedrijf Berghege heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een toonaangevende bouwer in de retail.  In opdracht van gerenommeerde winkelketens hebben wij door heel Nederland verbouwingen en nieuwbouw gerealiseerd; variërend van kleinere winkelpanden tot de grootste warenhuizen. Zo ook voor de flagshipstore in hartje Amsterdam van Hunkemöller.

De 500 m2 grote winkel is in zes weken tijd geheel omgebouwd tot flagshipstore. Met alle specifieke uitdagingen die daarbij horen. Denk aan de logistiek van het leveren van bouwmateriaal en de prefab-onderdelen. Maar ook aan slopen en verbouwen terwijl de winkel open blijft. Wij zorgen ervoor dat het publiek geen hinder ondervindt. Bijvoorbeeld door de werkzaamheden met geluidsoverlast strak te plannen binnen afgebakende tijdstippen. Een verbouwing of restyling zet de omzet onder druk dus de winkel moet zo snel mogelijk weer open. Voor ons is de opleverdatum dan ook net zo heilig als voor de opdrachtgever.


Hunkemöller prikkelt álle zintuigen – ‘Technology that fits’

De beleving in de nieuwste flagship store is uniek. Door een verrassende combinatie van beeld, geluid, licht en zelfs geur prikkelt Hunkemöller àlle zintuigen! Kortom: een goed uitgedacht concept waarbij de klant helemaal wordt ondergedompeld in een op en top Hunkemöller Experience.

“We zorgen ervoor dat de klant een seamless beleving ervaart doorheen heel de Customer Journey door technologie te integreren in het concept”, vertelt Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT. “Zo kan de klant in de Experience Paskamer via een touchscreen de volledige sfeer aanpassen en door een stolp op te tillen bij de Perfume Bar, geniet de klant van de nieuwste Hunkemöller Parfums. Achter beide implementaties schuilt heel wat technologie, maar het is veel meer dan dat: het totaalplaatje klopt! De technologie ondersteunt het winkelconcept en geeft de beleving een enorme boost!”

“Al sinds 2014 zijn we trotse partner van Hunkemöller”, voegt Kristof Vandeloo, Project Manager bij DOBIT hieraan toe. “We installeerden al meer dan 80 stores en dit in meer dan zes verschillende landen. Wat deze samenwerking zo leuk maakt? Hunkemöller blijft innoveren waardoor ook wij keer op keer uitgedaagd worden om nieuwe concepten te ontwikkelen. Een uitdaging die wij met veel plezier aangaan!”


Van flagshipstore naar flagshipstore in een korte tijd

Terijl in december 2016 de Hunkemöller flagshipstore in Maastricht nog maar net was opgeleverd, diende het volgende project zich al weer aan bij Keijsers Interiors uit Venray. Marc Heinen blikt terug: “Met de bouw van de store aan de Kalverstraat, begon Hunkemöller aan de derde winkel in hart van het centrum van Amsterdam.”

“De bedrijven die voor de uitvoering moesten zorgen, hadden zich verenigd in een bouwmanagement team en pleegden intensief en rechtstreeks overleg met de directie van Hunkemöller. Op het hoofdkantoor van Hunkemöller zijn delen van de winkel nagebouwd, waarin alles getest kon worden”, aldus Heinen.

Hunkemöller laat niets aan het toeval over en zette daarom voor de Kalverstraat hetzelfde bouwteam in, als waarmee men Maastricht had gerealiseerd. Heinen: “We hebben continu een toegewijd team van Keijsers Interiors aan het werk gehad. Gevlukkig kennen we Hunkemöller goed, we hebben inmiddels meer dan 150 stores in heel Europa voor hen gedaan.”


Power uit Ridderkerk

Zonder Sparreboom Techniek zou het maar donker zijn in de flagshipstore van Hunkemöller aan de Kalverstraat. Het technisch bedrijf met vestigingen in Ridderkerk en Waalwijk werd wederom door JJ Project­management gecontracteerd om Hunkemöller te voorzien van de nodige installaties.

Dennis Kuijntjes van Sparreboom Techniek vertelt: “We zijn geen onbekende van Hunkemöller en hebben diverse stores mogen doen. Mede dankzij het leveren van de installatie bij de flagshipstore in Maastricht waren we in beeld bij de opdracht in de Kalverstraat.” Sparreboom heeft de totale elektrische installatie geleverd, alsmede de installatie voor zwakstroom en data. Verder installeerde men de inbraak- en beveiligingsinstallatie en de totale brandmeld- en ontruimingsinstallatie.

Kuijntjes: “Een grote klus, die we dankzij de jarenlang opgebouwde ervaring in de retailmarkt mochten doen. Door onze flexibiliteit binnen de organisatie en de beheersing van alle disciplines binnen ons

vakgebied kunnen we klanten als Hunkemöller een degelijk advies geven en totaal ontzorgen.”


Verlichting en spiegels als sprookjesachtige maatwerkoplossing

De nieuwe flagshipstore van Hunkemöller in de Kalverstraat zit boordevol slimme oplossingen die het de shopper zo aangenaam mogelijk maken. Een groot deel van de techniek hierachter is ontwikkeld door Utilicht BV uit Weert. We spraken met Gwen Lennertz, lichttechnisch adviseur bij Utilicht, over licht, spiegels en paskamers.

“De technieken die we hebben ontwikkeld voor Hunkemöller, hebben we samen met hen uitgewerkt”, zo opent Gwen het gesprek. “De spiegels hebben we voor het eerst toegepast in de Hunkemöller flagshipstore in Maastricht en sindsdien leveren we deze in alle winkels, waaronder ook de store in de  Kalverstraat.”

Hunkemöller Paskamer Experience spiegel

We vragen wat de spiegel zo bijzonder maakt. Gwen: “Er zit speciaal voor Hunkemöller ontwikkelde ledtechnologie in de spiegel verwerkt,  die de huid er zo natuurlijk mogelijk uit laat zien, omdat het licht kleurecht is. Zo behoudt ook de lingerie z’n echte kleur. Door de combinatie met de vorm achter deze bijzondere spiegel ontstaan er geen hinderlijke schaduwen in het spiegelbeeld.”

Dat de ontwikkeling van deze bijzondere ledspiegel niet over één nacht ijs is gegaan, bewijst de uitvoerige test. “Op het hoofdkantoor van Hunkemöller is een store nagebouwd met twee paskamers. Eén daarvan had conventionele verlichting, de andere ons nieuwe systeem. Bij een blinde test werd door alle testpersonen unaniem de nieuwe ledspiegel als het prettigst ervaren”, aldus Gwen, “We hebben er ruim een jaar ontwikkeling op zitten, samen met Hunkemöller.”

Een ander huzarenstukje in de Kalverstraat is de Experience paskamer, ook ontworpen en gebouwd door Utilicht. “Hier kan de shopper op basis van een eigen ingave op het paneel zelf de sfeer bepalen. Door slimme toepassing van RGB led in de spiegel, ontstaat zo een mood op maat”, vertelt Gwen tot besluit.


Meer weten over de nieuwe Flagship Store van Hunkemöller? Lees dan de blog ‘Event report: Flagship Store Amsterdam Kalverstraat’.

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners

Vinexpo AcademyTarkett Red Dot Award