Tijdens de NRW Kennis & Innovatie Summit op 14 februari in NEMO zijn de eerste NRW Kennis & Innovatie Awards uitgereikt. De jury heeft gekozen om de Award in twee categorieën op te splitsen.
Het doel de Award is kennis uit onderzoek inzake de Nederlandse retail(vastgoed)markt delen met de sector en de kwaliteit van onderzoek in de Nederlandse retail(vastgoed)markt stimuleren en naar een hoger niveau tillen.
In de categorie ‘Bachelor-, master- en doctoraal onderzoeken’ won Marlissa van de Kreeke met haar onderzoek naar inzichten in consumentenvoorkeuren voor horecagelegenheden in dominante ‘high street’ winkelgebieden in Nederland. Marlissa voerde haar onderzoek uit bij CBRE Global Investors als onderdeel van haar studie aan de Technische Universiteit Eindhoven. De volledige titel van haar onderzoek luidt “Complementing the consumer’s shopping experience with food and beverage services, identifying consumer preferences to successfully implement food and beverage services in shopping areas”.
In de categorie ‘Praktijkonderzoek’ won het duo Gerlant Lettinga en Francella ter Haar met hun uitgebreide onderzoek “Retail richting 2030″. Op basis van een uitvoerige marktverkenning zijn drie bewegingen (bewust consumeren, empowerment en digitalisering) en twaalf Retailshifts richting 2030 uitgewerkt en is het Retail DNA-model als denkkader neergezet. Gerlant Lettinga is bij INretail verantwoordelijk voor marktonderzoek. Francella ter Haar is Business Consultant bij Q&A Insights & Consultancy.
Download hier de winnende onderzoeken:
Of bekijk hier de onderzoeken in het kort:
De jury van de NRW Kennis & Innovatie Award bestaat uit:
Rik Eertink, Fund Manager Retail bij CBRE Global Investors en voorzitter van de jury, heeft zich bij de beoordeling van de onderzoeken van stemming onthouden omdat genomineerde Marlissa van de Kreeke haar onderzoek heeft uitgevoerd bij CBRE Global Investors.
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.