Platform over beurzen, retail & online business
Events

Observatory ALL4PACK: goede vooruitzichten voor 2018 en focus van inkopers op investering en recycling

all4pack_paris18_date

20 maart 2018 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

De vakbeurs ALL4PACK Paris presenteert de onderzoeksresultaten van de ‘Observatory 2017’, gebaseerd op de opinie van de verpakkingsindustrie (industriële gebruikers en inkopers, fabrikanten, OEM’s en distributeurs) en de analyse van het PACK EXPERTS comité*, de Packaging en Intralogistics Think Tank, bestaande uit professionals afkomstig uit internationale groepen en de CITEO.  De studie biedt waardevolle inzichten in deze belangrijke sector van de Franse economie.

Investeringsperspectieven gestimuleerd door toename van gebruikers van verpakkingen

  • De economische groei van de verpakkingssector houdt aan. 63% van de inkopers en 62% van de leveranciers verwacht een stijging van hun productievolume in Frankrijk. De distributie/retail/e-commerce behoudt haar positie als eerste gebruikerssector. De sector goederen voor industriële equipment, intermediair en Bouw en Openbare Werken blijft eveneens positief gestemd, met 58% van de inkopers. Een op de twee inkopers heeft geïnvesteerd in design of productie van verpakkingen of heeft plannen hiervoor.
  • Processing en handling bevorderen investeringen. Onder 91% van de inkopers met een actuele of toekomstige investering voor de aankomende 2 jaren, investeert 1 op de 3 in processing/verpakkingsmachines en 1 op de 3 investeert in systemen voor opslag of handling van goederen.
  • Het ‘Made in France’ label is een garantie voor aankopen, ondanks een aanmerkelijke druk op de materiaalprijs. 46% van de inkopers koopt verpakkingen in Frankrijk. 78% beschouwt het ‘Made in France’ label als sleutelrol voor de ontwikkeling van verpakkingen, 41% verwacht echter een prijsstijging van de materialen.

De circulaire economie van de verpakkingsindustrie anticipeert op nieuwe reglementaire verplichtingen

  • Recycling en recyclebaarheid van materialen zijn de twee aankomende jaren bepalende thema’s voor innovatie en veel belangrijker dan het design, volgens 52% van de inkopers.
  • Kostenvermindering en recycling ronden de verpakkingscyclus af. Kostenvermindering is historisch gezien de meest belangrijke factor voor ontwikkelingen, en dit geldt nog steeds voor 51% van de inkopers, al is het minder belangrijk geworden. De recyclebaarheid/recycling van materialen wordt de 2e ontwikkelingsfactor, behoud van bronnen/eco-design stijgt naar een 4de

Sterke signalen rondom distributiemodellen, digitale transformatie en industrie 4.0

  • E-packaging heeft de markt veroverd. Volgens 4 van de 7 inkopers moet de primaire verpakking globaal worden aangepast aan omnichannel distributie en 2 van de 7 inkopers vinden dat deze speciaal moet worden aangepast aan de e-commerce. Ontwikkelingen op het gebied van verzendverpakkingen betreffen met name op maat gemaakte dozen en verpakkingen, luchtkussens en gerecycled papier, echter is 1 van de 2 dozen nog een standaard afmeting.
  • Intelligente verpakkingen spelen in op de verwachtingen van millennials, volgens 79% van de inkopers. 29% van de inkopers vindt het noodzakelijk om onderscheid te maken tussen verpakkingen bestemd voor millennials en die voor baby-boomers. Volgens 71% zijn de vorm en de grootte de belangrijkste criteria voor baby-boomers.
  • Verpakkingen en verpakken maken onderdeel uit van de industrie 4.0, volgens 71% van de inkopers en leveranciers. Inkopers verwachten een hogere kwaliteit voor een lagere prijs, meer flexibele equipment en hogere productiviteit. Het belangrijkste voordeel voor leveranciers is tijdwinst op de afzetmarkt. 36% van de inkopers investeert reeds in technologische aanpassingen van de industrie 4.0, terwijl anderen de evaluatie van hun return on investment afwachten.

Positieve vooruitzichten op de agenda!
Benut uw kansen en ontmoet belangrijke marktspelers tijdens de ALL4PACK Paris, van 26 t/m 29 november 2018. Ontdek alle oplossingen, diensten en innovaties voor succesvolle projecten!

*Het ALL4PACK Paris 2018 Pack Experts Comité: Groupe Carrefour, Citéo, Charal, Coca-Cola, Laboratoires Expanscience, l’Oréal, Mars Petcare, Philips, Vente-privee.com

www.all4pack.com

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details