Platform over beurzen, retail & online business
Events

Oogstrelend of oogverblindend zonder middenweg

philips

18 maart 2018 Leestijd 8 minuten

Deel dit artikel

Als er één ding duidelijk is geworden op de afgelopen ISE 2018, dan is het wel dat er momenteel op AV-gebied een opdeling in twee kampen lijkt te zijn. De professionalisering neemt enerzijds met grote sprongen toe, terwijl anderzijds de markt goedkope oplossingen gepresenteerd krijgt, waarbij de nadruk vooral ligt op ‘fel en snel’.

Het kan niet anders, of de gemiddelde bezoeker heeft ISE 2018 ervaren als een beurs vol state of the art technologie, met een contrast zoals nog niet eerder beleefd. Het mooie is dat er voor alles een doelgroep is.

ISE 2018
Vorm en functie gaan een technologische symbiose aan.

Secuur werk of liever vuurwerk, de keuze is aan u
Secuur werk wordt er geleverd, door bedrijven die hun sporen verdiend hebben in AV-land. Met beeldschermen die enorm zijn en het qua resolutie winnen van de allerduurste televisieschermen die men voor thuisgebruik kan kopen, stelen de professionals de show. Duizelingwekkend scherpe beelden, gepresenteerd op het formaat van een leuke eengezinswoning. Daar stopt het echter niet. Men verkoopt deze technologie met deskundig advies, met oog voor de communicatiebehoeften van de klant. Met nazorg en service.

In schril contrast daarmee, werd de bezoeker van ISE 2018 geconfronteerd met Chinees vuurwerk. Grote schermen met grof ingedeelde highpower leds. Niet de resolutie, maar de impact van oogverblindend licht moeten zorgen voor de aandacht. Met vlekken voor mijn ogen probeer ik, nadat ik per ongeluk in het licht van een Chinese stand heb gekeken, mijn blocnote te voorzien van tekst. Over smaak valt niet te twisten, het valt in ieder geval op.

ISE 2018
Letterlijk een LED landschap.

Power behind the scenes
Goede AV-oplossingen hebben goede hardware nodig. Achter de schermen excelleren mag in dit geval letterlijk opgevat worden. Joost Koks, Business Development Manager bij AOPEN Europe, beleeft drukke dagen op de AOPEN stand. “Soms moeten we nog even uitleggen dat we geen partij zijn die hardware produceert om alleen maar mee te zenden. Wij maken geen AV-players. Bij ons koopt de klant een integrale oplossing op maat, die twee richtingsverkeer kent. Onze units werken standalone en verzorgen uiteraard alles wat er op beeld te zien is. Maar, net zo belangrijk, er wordt door het systeem ’teruggekeken’. We kunnen alles registreren, dankzij de input van een goed camerasysteem en aangesloten sensoren. Onze output kan daarna geanalyseerd worden, waarna de klant conclusies kan trekken en actie kan ondernemen. Ook onze interactieve oplossingen staan model voor wat op dit moment wenselijk is op het gebied van informatietechnologie.”

Axis Communications beaamt dat er een steeds grotere markt is voor klasse-A hardware. Hessel Ruijgh, Business Deve­lopment Manager Retail bij Axis, vertelt: “We zien dat klanten binnenkomen met een lange wensenlijst op het gebied van mogelijkheden, als het om camera’s en bijbehorende accessoires en software gaat. Pas aan het eind van de lijst komt het hoofdstuk ‘prijs’ aan bod. Vroeger werd er als eerste gevraagd wat een camera kost. Er vindt een kentering plaats, men gaat voor duurzame kwaliteit en nog belangrijker, een duurzame klant-leverancier relatie. We hebben elkaar overmorgen ook nodig namelijk.”

ISE 2018
‘Screens are always needed’. Een mooie vintage knipoog naar de wereld van projectie.

Innovatieve oplossingen zonder zorgen
Bezoekers aan de stand van Aluvision keken hun ogen uit. Ledpanelen die letterlijk naadloos aan elkaar sluiten met een minimale pixelafstand en optimale vlakheid zorgden voor schitterende beelden. Zelfs van dichtbij is niet te zien dat het totale scherm opgebouwd is uit modulaire ledpanelen. De klap op de vuurpijl: de comfortabele en uitermate secure integratie in het originele, modulaire, aluminium standbouw systeem, waar Aluvision faam mee oogst. Tel daarbij de smetteloze aansturing van het geheel en het mag duidelijk zijn dat dit een winnende combinatie is.

Ook bij Novid op de stand herkennen we de nieuwe trend, die door Vicky Waldukat mooi omschreven wordt: “Mensen hebben behoefte aan duidelijkheid.” Novid heeft in korte tijd de hele wereld als prospect voorbij zien komen op de stand. “Er is veel te veel kwalitatief inferieur materiaal op de markt. Mensen zijn het experimenteren beu en stellen onze degelijkheid op prijs. Met onze LT Series oplossing, bieden we ook daarop een antwoord: een degelijke in-en outdoor oplossing met pixel pitches vanaf 2.0, vanuit onze ervaring als verhuurbedrijf.  Daarnaast vinden onze klanten service en partnership van het grootste belang. Men wil investeren, om zorgeloos gebruik te kunnen maken van het beste op de markt.”

ISE 2018
Een nieuwe trend: transparante led schermen, inzetbaar als venster of ‘glazen’ deur.

AV-integration met een vleug creativiteit
Aan creatieve innovatie geen gebrek op ISE. “We hebben AV-integrators op de stand die komen voor onze in hoogte verstelbare interactieve collaboration tafel, met een modern, strak design en we hebben AV-integrators die zoeken naar creatievere oplossingen. Die staan verbaasd over de antieke tafel, waar het interactieve touchscreen in verwerkt is. Dezelfde techniek, maar een andere schil”, aldus Alexander Aelberts, CEO bij PresTop. Ook PresTop mocht zich verheugen in een internationale belangstelling op ISE 2018.

beMatrix liet het hart van de creatieve AV-integrator sneller kloppen met een uitbreiding van haar LEDskin range. Deze zijn nu verkrijgbaar in drie pixel pitches, te weten 2.5, 3.1 en 3.8. Wie zich creatief wil uitleven: binnen- en buitenhoeken in led zijn volledig mogelijk met twee nieuw geïntroduceerde opties. LEDskin ledtegels zijn zo ontworpen, dat ze harmonieus integreren in het beMatrix modulaire aluminium profielsysteem voor standbouw.

ISE 2018
LEDskin® van beMatrix.

ISE 2018 overtrof wederom de voorgaande editie en heeft laten zien dat de vraag naar kwaliteit en innovatie toeneemt.

Tekst: Jan Mol   Beeld: Jan Mol/beMatrix

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details