01:56
13-07-2018

Relevant blijven voor de consument is de grootste uitdaging van nu

De consument van nu is niet meer dezelfde als vijf jaar geleden. Online shoppen heeft het verwachtingspatroon van de klant veranderd. De elkaar steeds sneller opvolgende technologische ontwikkelingen en de snelheid waarmee consumenten veranderingen accepteren, maken het voor retailers een uitdaging om relevant te blijven voor de fysieke shopper. De Beerens Groep BV uit Rijen is met haar drie bedrijven gespecialiseerd in het bieden van ondersteuning om snel in te spelen op veranderingen binnen retail.

Aan het woord is Antoine Kwaytaal, commercieel manager bij Beerens Winkelinterieurs. De Beerens Groep bestaat uit drie elkaar perfect aanvullende werkmaatschappijen, te weten: Beerens Winkelinterieurs BV in Rijen (dit jaar 50 jaar jong!), waar we decennialang werken met internationale grote retailers, op het gebied van winkelinrichting en interieurbouw, voornamelijk in de non-food sector. Dan is er Beerens Interieurs BV in Goes, waar de focus ligt op interieurbouw voor onder andere scheepsinrichting, zakelijke interieurs voor onder andere bedrijven, kantoren, hotels en de high end particuliere markt. Vanuit Goes leveren we maatwerk uit eigen productie. Ten derde is er Beerens Interieurbouw BV in Rijen, waar met behulp van het modernste machinepark, robot gestuurd, gefabriceerd wordt voor de hele groep.”


Ici Paris XL is aangekleed met een interieur op maat.

Van advies tot afwerking, alles uit een hand
Beerens voorziet in een degelijk advies, een planmatige aanpak van de projecten en heeft slagkracht dankzij de jarenlange expertise. Kwaytaal: “Winkelen moet weer leuk worden. Immers, fysiek shoppen concurreert met andere vrijetijdsbestedingen van mensen. Geef de shopper een goede reden om naar je winkel te komen. Fysieke winkels hebben nog altijd een groot voordeel boven online winkelen, namelijk instant gratificatie. Meteen het gekochte artikel mee kunnen nemen is nog steeds aantrekkelijk. Retailers doen er goed aan om als service aan te bieden dat een online gekocht artikel in de fysieke winkel geruild of geretourneerd kan worden. Voor de klant betekent dit geen gedoe met terugsturen en de retailer heeft een waardevol contactmoment met de klant.”

Verandering van spijs doet eten
Onder het eigen label BMS® heeft Beerens een flexibel winkelsysteem ontwikkeld waarmee de retailer in staat is om snel veranderingen aan te brengen in het uiterlijk van de winkel. Broodnodig, vindt Kwaytaal. “Met het BMS®-systeem krijgt het interieur snel een nieuwe jas aangetrokken, kunnen communicatiemiddelen snel gewisseld worden en kan er rap veranderd worden van signing. Het systeem wordt door ons op voorraad gehouden in Rijen en in eigen beheer geproduceerd. Zeker in het discountsegment is het BMS®-systeem graag gezien, vanwege de flexibiliteit en de goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Bijdragen aan een veranderend winkelgebied
Met de fraaie inrichting van Ici Paris XL, Zeeman en een Kruidvat vestiging in het winkelgebied Leidsche Rijn heeft Beerens weer een mooi wapenfeit op naam staan. “Kruidvat, Zeeman maar ook Action maken gebruik van het BMS® systeem. Voor Ici Paris XL produceren we een geheel maatwerk interieur. Daarmee hebben de retailers de middelen in handen om van shoppers terugkerende klanten te maken door te werken aan een goede customer experience”, aldus Kwaytaal.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Beerens richt zich op de toekomst, door te investeren in nieuwe softwarepakketten en opleidingen, door het machinepark up-to-date te houden en de weg van de duurzaamheid te bewandelen. “We hebben behoorlijk geïnvesteerd en ontwikkeld in recycling en hergebruik van materialen. Materialen die we gebruiken, hebben zoveel mogelijk een ecologisch verantwoorde achtergrond. We blijven voor onze klanten de ontwikkelingen volgen en zullen altijd vooraan staan op het gebied van innovatie”, vermeldt Kwaytaal tot besluit.    

Tekst: Jan Mol   Beeld: Beerens Groep BV

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners