Checkpoint’s RFID labels

01:18
28-10-2019

Retailers hebben maar één grote ambitie…

Technologische ontwikkelingen steeds meer gericht op personaliseren dienstverlening

Wát is tegenwoordig de ultieme uitdaging in de retail? Juist! Lose Less. Sell More. Niet voor niets is dit dan ook hét credo van het in Terborg gevestigde Checkpoint Systems BV. Aan het woord is Pjotr van Wuyckhuyse, verantwoordelijk Salesmanager voor de Benelux. “Om de retail daadwerkelijk en effectief te kunnen ondersteunen in de Lose Less, Sell More-ambities, móet innovatie écht in onze genen zitten. Want alle oplossingen die wij kunnen bedenken, hebben vaak een veel breder bereik.”

Pjotr legt uit dat de technologische ontwikkelingen in de retail in ongekend hoog tempo doorgaan. “De consument is vooral op zoek naar gemak waardoor retailers zelf keer op keer voor de uitdaging staan hoe dat gemak dan moet worden gecreëerd. Dat kan heel breed zijn: van een makkelijke check-out aan de kassa (ergo: hebben we nog wel een kassa nodig?) tot aan ultiem voorraadbeheer en de beveiliging tegen diefstal. Daarnaast is er nog een groeiende behoefte in de retail. En dat zijn de personeelskosten. Oftewel: de kosten op de werkvloer. Die willen retailers omlaag om marges te kunnen blijven behouden. In aansluiting hierop moet ‘de beleving’ natuurlijk wel in stand worden gehouden. De consument wil ook vermaakt worden. Dus de vraag is ook hoe al die technologische mogelijkheden in het winkelbeeld kunnen blijven passen.”

Checkpoint Systems

 

RFID

“We zijn dagelijks bezig met dit soort uitdagingen”, legt Pjotr uit. “Om deze uitdagingen binnen de retail goed te kunnen aanvliegen, is het steeds belangrijker geworden – ook voor ons als innovatief bedrijf – een brede blik te hebben op de gehele keten. Zo wordt RFID (Radio Frequency Identification) steeds belangrijker. Met andere woorden: hoe kun je bruikbare data genereren om de supply-chain oplossingen te optimaliseren. Het is derhalve een combinatie van klantervaring en -gedrag, de voorraadnauwkeurigheid en dervingpreventie.”

“De bottomline is dat consumenten niet teleurgesteld willen worden”, legt Pjotr uit. “Het personaliseren van dienstverlening wordt dus steeds belangrijker.”

Voor Checkpoint Systems is het dus van belang om zelf ook veel te blijven investeren in R&D. “We zijn daarom continu in gesprek met retailers over de hele wereld om trends en tendensen te kunnen ontdekken en daar de juiste technologische oplossingen op af te stemmen. Uiteindelijk met maar één doel voor de retailer: Lose Less, Sell More.

Tekst: Jerry Helmers  
Beeld: Checkpoint Systems BV

instore-livecomm.nl partners