De balie na de verbouwing en het kantoor voor de verbouwing.

01:22
20-01-2020

‘Ruimte voor prestatie’ letterlijk en figuurlijk

Een herpositionering en een naamsverandering, met ‘Ruimte voor prestatie’ als gerechtvaardigde pay-off. JEROENDEJONG als merknaam heet nu STUDIOJEROENDEJONG. Het bedrijf specialiseert zich in architectuur en interieur en geniet faam in diverse branches, waaronder de automotive sector. Jeroen de Jong zelf vertelt ons over de keuze om van bedrijfsnaam te veranderen.

“Met de toevoeging van ‘STUDIO’ voor de naam wordt duidelijk dat het hier niet alleen om mij gaat, maar om het team waarmee we ons werk verrichten. De pay-off ‘Ruimte voor prestatie’ werkt twee kanten op. Als je ons de ruimte geeft om ons werk te doen (in allerlei nuances) dan presteren we optimaal binnen het programma van eisen en wensen. Daarnaast creëren wij voor de klant ruimtes waarin mensen zich lekker voelen en dus beter zullen presteren.”

Zowel particulier als zakelijk

STUDIOJEROENDEJONG bedient vooral de zakelijke markt, maar maakt ook graag een uitstapje naar particuliere opdrachten. “Onze doelgroepen zijn opdrachtgevers in het commerciële vastgoed, kantoren, winkels en showrooms. Particuliere opdrachten komen vaak voort uit onze zakelijke betrekkingen, simpelweg omdat opdrachtgevers fan worden van ons werk”, aldus De Jong.

Case: groothandel in bouwmaterialen

Een mooi voorbeeld van ‘Ruimte voor prestatie’ wordt gevormd door Carpentier Mooren, totaalleverancier voor de bouw in Aalsmeer, Wormerveer en Roelofarendsveen. De Jong schetst: “In de vestiging Aalsmeer is er sprake van een kantoor, een winkelgedeelte en een logistieke afdeling. Aan ons de taak om voor een inrichting te zorgen die beter en efficiënter is ingedeeld. We hebben er veel onderzoek voor verricht en de puzzelstukken op de juiste plaats gelegd. Door zones aan te brengen, te kijken naar de juiste verlichting en een logische indeling te maken zijn we erin geslaagd om een situatie te creëren waarin klanten zich prettiger voelen en de medewerkers beter gericht zijn op hun taken.”

Ook het klimaat is aangepakt bij Carpentier Mooren. “Belangrijk voor zowel de klant als de medewerkers”, aldus De Jong. “Door functioneel en creatief toepassen van zones is het duidelijk wie waar moet zijn. We hebben bijvoorbeeld gezorgd voor één centrale balie voor zes medewerkers, voor zowel de winkel als de groothandel. Met een duidelijke signaalfunctie en betere, kortere communicatielijnen. Dat scheelt tijd en veel heen en weer lopen. Belangrijk is dat iedereen betrokken werd bij het proces, van directie, balie- en kantoormedewerker tot aan de vrachtwagenchauffeur! Dan kom je tot verrassende ontdekkingen. Er is veel betrokkenheid gegenereerd op deze manier; dat zie je terug in het plezier waarmee men er nu werkt.”

Tekst: Jan Mol  
Beeld: Studio Jeroen de Jong

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners