Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Schiphol verbetert informatievoorziening op luchthaven met selfservice informatiepunten.

5 juli 2019 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

Schiphol zet nieuwe communicatiekanalen in om de reiziger in de terminal nog beter te helpen bij vragen of problemen. Reizigers kunnen al langer 24 uur per dag contact opnemen met Schiphol via telefoon, e-mail, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook (Messenger), Twitter en Instagram. Daar zijn nu selfservice informatiepunten bijgekomen, meerdere selfservice informatiepunten staan verspreid over verschillende locaties in de terminal.

Selfservice informatiepunten onderdeel van omnichannel aanpak

Op de informatiepunten kunnen reizigers hun vluchtinformatie opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Bij complexe vragen of problemen kan de reiziger met een Schiphol medewerker communiceren via videocall. Indien nodig komt een mobiele assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Plaatsing selfservice informatiezuilen door Prestop

In Prestop en BIS|Econocom vonden zij een partner voor het gehele project, van advies en design tot het produceren en installeren van de selfservice informatiepunten. Gezamenlijk hebben we het Schiphol informatiepunt ontworpen en om de organische vorm te realiseren is gekozen voor een zuil gemaakt van staal die bekleed is met HI-MACS. Prestop heeft het 32” PCAP-touchscreen en alle randapparatuur zoals de barcode scanner, microfoon, raamspeakers en webcam netjes achter glas ingebouwd. Schiphol heeft zelf de web-based software ontwikkeld, die veilig wordt getoond via SiteKiosk. Het resultaat: een uniek selfservice informatiepunt voor Schiphol.

95% van gebruikers tevreden

De afgelopen maanden heeft Prestop de selfservice informatiepunten geplaatst en de apparatuur en software met de optie videocall uitgebreid getest. In de maand mei hebben de meeste gebruikers de selfservice informatiepunten gebruikt om hun vluchtgegevens op te zoeken of plattegronden bekeken. Onderzoek onder de gebruikers heeft uitgewezen dat ruim 95% tevreden is over de selfservicepunten.

Uit klantonderzoek is gebleken dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren middels diverse online kanalen. Uiteraard stellen reizigers ook de mogelijkheid van persoonlijk contact op prijs.

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details