SILMO
01:32
24-05-2019

SILMO, een internationaal merk

SILMO FAMILY biedt internationale bedrijven een podium om nieuwe concepten te presenteren, als dynamisch en complementair tegenwicht aan het jaarlijkse gevestigde SILMO PARIS-evenement. De organisatoren presenteren in dit kader het nieuwe evenement SILMO SHOWROOM, waarvan de eerste editie op 30 juni 2019 in Lissabon, Portugal, zal plaatsvinden.

Dit nieuwe evenement, dat een bewust beperkt aantal van ongeveer 50 bedrijven telt, zal plaatsvinden in het luxueuze evenementencomplex Sud Lisboa Space en wordt georganiseerd in samenwerking met de ANO, de nationale vereniging van opticiens van Portugal. Het concept is een netwerkdag gewijd aan geselecteerde lokale inkopers.

“Het concept is ontstaan uit de hoe meer de digitalisering vordert, hoe meer mensen behoefte hebben aan menselijk contact”, legt Eric Lenoir, directeur van de SILMO, uit. “Hoewel de SILMO PARIS nog steeds een gevestigd evenement in de sector is en de uitstraling ervan uniek is, realiseerden we ons dat er gedurende het hele jaar evenementen van verschillende omvang en concepten moeten worden georganiseerd om te kunnen beantwoorden aan de verwachtingspatronen van de regionale markten ten aanzien van de geografische ligging en attentiewaarde van de regio’s”.

SILMO ISTANBUL was in 2014 het eerste initiatief, gevolgd door SILMO SYDNEY in 2017 en SILMO BANGKOK in 2018. Dit zijn regionale beurzen op zich, georganiseerd door en met lokale professionals, die de SILMO-filosofie en waarden weerspiegelen. Deze lokale vakbeurzen zijn afgestemd op specifieke, nauwkeurig gedefinieerde markten met een hoog ontwikkelingspotentieel. Andere strategische bestemmingen volgen in de toekomst.

In het kader van samenwerking en openheid, integrale onderdelen van het DNA van de SILMO, is de vakbeurs Copenhagen Specs (in Kopenhagen en Berlijn) afgelopen februari eveneens toegetreden tot de SILMO FAMILY.

SILMO

De doelstelling van dit evenement, opgericht en nog steeds onder leiding van Morten Gammelmark, is het benutten van het internationale SILMO-netwerk ter ontwikkeling en vergroting van de zichtbaarheid de beurs. “Copenhagen Specs is een zeer hoogwaardige vakbeurs gericht op de presentatie van gespecialiseerde onafhankelijke merken. Wij vinden het belangrijk om dit soort evenementen te ondersteunen en samen te werken in het belang van de optiekbranche”, aldus Amélie Morel, voorzitter van de SILMO PARIS.

De uitbreidingen, partnerships en ontwikkelingen op het gebied van evenementen tonen de kracht van het merk SILMO en het engagement van de organisatoren om flexibel te blijven door zich aan te passen aan de huidige “glokalisatie”-ontwikkelingen. Aldus wordt de positie van het merk als globaal én lokaal merk verder verstevigd.

De komende SILMO PARIS vindt plaats van 27 t/m 30 september 2019.

Vertegenwoordiging in Nederland
Op de internetsite www.silmoparis.com kunnen bezoekers terecht voor de voorbereiding van hun beursbezoek, de aanvraag van toegangsbadges, het programmaoverzicht, de beursplattegrond en de exposantenlijst. In Nederland wordt de SILMO Paris vertegenwoordigd door Promosalons Nederland (tel: 020-4620020, e-mail: info@promosalons.nl). Hier kunnen geïnteresseerden terecht voor al hun vragen met betrekking tot deelname en bezoek aan de beurs.

instore-livecomm.nl partners

Carre 160Modulair standbouwsysteem