Expect Everything

Met het in gebruik nemen van het nieuwe pand heeft JMT Hilden alles onder één dak.

02:05
20-03-2019

Sterke aanwezigheid in Europa zorgt voor leverbetrouwbaarheid

Het bedrijf heeft met vestigingen in heel Europa altijd een pasklaar en razendsnel antwoord op de huurwensen van exposanten en organisatoren van evenementen. Er wordt duurzaam gewerkt, met een lach en een vriendelijk woord voor iedere klant. We hebben het over JMT Rental Furniture & Floor Coverings, in Nederland bekend vanwege haar vestiging in Dinteloord.

Op uitnodiging van JMT bezocht inStore & livecomm de vestiging in het Duitse Hilden, om daar met eigen ogen te aanschouwen, waarom de pay-off ‘Expect Everything’ een terechte uitspraak is. We melden ons in Hilden bij Katja Rosinski, marketing medewerkster.

De grootste voorraad voor de projecten in een nieuw magazijn
“We zitten sinds 2016 op deze locatie, omdat we op de vorige locatie uit ons jasje groeiden”, opent Katja het gesprek. “Eerst is alles verbouwd, naar de allermodernste maatstaven en in 2017 heeft het personeel zijn intrek genomen. Van 7 afzonderlijke hallen zijn we nu gegaan naar 1 moderne nieuwe hal met een totaaloppervlak van 13.000 m2. Alle producten staan keurig gerangschikt klaar, grotendeels in het nieuwe semi-automatische hoogbouw opslagsysteem.”

Bij de rondleiding valt ons op dat er sprake is van veel automatisering in het stellingensysteem. Katja legt uit: “De producten in de stellingen zijn gekoppeld aan een automatisch voorraadsysteem. Alles werkt sneller, efficiënter en preciezer dankzij volledige productregistratie in het systeem, inclusief productposities. Orders worden naar de magazijnmeester gestuurd, die alles digitaal voorsorteert. Daarna doet hij een ‘dispatch’ naar het scherm van de heftruckchauffeur. De heftruck zoekt langs inductielijnen in de vloer zelf zijn weg naar de juiste positie tussen de stellingen. Als alles per commissie verzameld is, kan de order klaar gemaakt worden voor transport naar de klant of de venue.”

Expect Everything

Meer dan 70.000 artikelen liggen voor het grijpen
De vestiging in Hilden is het grootste JMT magazijn in Europa. “Alleen al in Duitsland en Zwitserland hebben we nog eens 5 magazijnen. De vestiging in Berlijn is ook verhuisd en ook met een hoogbouw opslagsysteem uitgerust. Verder vind je ons in Stuttgart, München, Hamburg en Basel. In Frankrijk hebben we vestigingen in Parijs en Cannes (wederom dichtbij de grote expo’s), in het Verenigd Koninkrijk in Londen, in Spanje zitten we in Barcelona en Madrid en in België in Kortrijk”, somt Katja op. 

“Iedere vestiging heeft weliswaar zijn eigen klantenkring, maar maakt gebruik van ons hele netwerk. Soms worden grote orders door verschillende vestigingen op één plaats afgeleverd. Sales kan via gedeelde data live plannen en in alle Europese voorraden kijken.” 

Hoe groot is de voorraad artikelen in Hilden, willen we weten. “Er liggen hier meer dan 70.000 artikelen voor het grijpen”, luidt het antwoord. “Met in totaal 85 personen, waarvan er 23 op kantoor zitten, bedienen we de klanten elke dag met plezier.”

Expect Everything

Katja Rosinski toont ons de enorme hal vol bedrijvigheid.


Duurzamer werken dankzij upcycling
Meubels verlaten in smetteloze staat het magazijn, zelfs als ze al een aantal keren verhuurd zijn. “Dat hebben we te danken aan onze duurzame manier van werken. Meubels die terugkomen worden eerst nagekeken. Bij geconstateerde schade gaat een meubel onze upcycling werkplaats in, voor stoffering, laswerk, lakwerk en alles wat er maar bij een reparatie komt kijken. We lakken hier zelfs meubels op maat, als de klant een eigen kleur wenst”, zegt Katja lachend.

Terwijl we ons vanuit de gezellige warmte weer naar buiten begeven, alwaar het weer sneeuwt, realiseren we ons iets bijzonders: er heerst een typische ‘JMT cultuur’ in Hilden. Of dat in alle Europese vestigingen zo is, vragen we tot slot. Katja kan dat beamen: “Alleen door onderling dezelfde normen en waarden te hanteren kunnen we op elkaar ingespeeld zijn en snel schakelen. De JMT vestigingen begrijpen elkaar als geen ander en iedere individuele vesting begrijpt de cultuur van haar eigen klantenkring als beste. Heldere communicatie, daar houden we van.”   

Expect Everything

Tekst: Jan Mol
Beeld: Jan Mol

instore-livecomm.nl partners

signifyCao Retail non-food