Salone del Mobile 2019
01:37
03-07-2019

Trendverslag uit Milaan: Salone del Mobile 2019

Ten tijde van dit schrijven is Salone del Mobile in Milaan bezig haar editie 2019 te vieren. Deze beurs laat het neusje van de zalm zien op meubelgebied en staat dermate hoog aangeschreven wereldwijd, dat de hele stad is ondergedompeld in een sfeer van luxe en design. “Het is hier zien en gezien worden”, schetst André van Bezooijen, eigenaar en directeur van Adexpo. “De stad staat weer op zijn kop, een echte Design Week.”

We hebben met André de afspraak gemaakt dat hij vanaf de beursvloer een trendverslag uitbrengt, in woord en beeld. Nog maar net bekomen van een volle dag over de beursvloer lopen, hebben we hem aan de lijn. Geïnspireerd en zeer tevreden.

Kleuren mogen, nee moeten zelfs
“Zoals ik in een vorig interview al aan heb gegeven, is de trendkleur voor 2019 bepaald. Living Coral is wat de klok slaat dit jaar en dat zien we inderdaad overal terug op Salone del Mobile. Living Coral is echt een levende kleur met veel schakeringen. Roze, rood, oranje en beige vallen binnen dit spectrum. Daarnaast vinden we veel groentinten en warme, gele tinten, zoals bijvoorbeeld spicy honey”, aldus André. “Kleuren mogen weer. Nee, moeten zelfs!”

Salone del Mobile 2019

Rijk gedecoreerd om een absoluut verschil te maken.


Op een missie voor de klant
Hoe ziet je beursdag eruit? “We zijn op tijd binnen en werken planmatig. Van stand naar stand, alles in ons opnemen. In je hoofd voorselecties maken. Juweeltjes aanwijzen aan mijn zoon Rob (projectleider bij Adexpo, red.), die aansluitend met de camera volgt. Notities maken bij de betreffende foto en indien we daar de kans voor krijgen en dat nuttig achten, een gesprek aangaan met sales op de stand”, schetst André. “We bezoeken tevens onze vaste leveranciers en laten ons uitleggen wat het laatste nieuws is. Beslissingen nemen we echter liever niet op de beursvloer zelf, dat doen we thuis als we weer op nuchtere gronden zijn.”

In een vorig interview gaf je aan in dienst van de klant rond te lopen. Heb je een lijstje op zak? André: “Altijd. En als het niet op een lijstje staat, dan zit het wel tussen de oren. Onze klantendag vorig jaar heeft ons de richting gewezen waarin we voor dit jaar moeten kijken. Meer comfort, graag fauteuiltjes en Scandinavian Look. Dat laatste mag je ook vertalen in de combinatie van metaal en hout op verschillende manieren. Daar zie je genoeg van hier op Salone del Mobile.”

Salone del Mobile 2019

André van Bezooijen in gesprek met de salesmanager.


Outdoor wordt steeds belangrijker
“Outdoor meubilair krijgt een steeds grotere rol binnen het assortiment. We kijken naar mooi lounge meubilair met een hoge mate van comfort, in een trendy uitstraling. Voor alle meubilair dat we bekijken, geldt het criterium dat het echt iets moet toevoegen aan onze uit reeds 17.000 items bestaande collectie. Het moet meerwaarde bieden, reparabel, transportabel en modulair zijn”, zegt André tot slot.  

Tekst: Jan Mol
Beeld: Rob van Bezooijen

instore-livecomm.nl partners

Plafondhangers